Powrót

Wiosną wiadukt nad torami w Skierniewicach zwiększy bezpieczeństwo

Wiadukt Skierniewice budowa konstrukcji nad torami betonowanie i zbrojenie pracownicy maszyny, Fot. Łukasz Bryłowski

Bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy bezpieczeństwo podróży koleją oraz usprawni system komunikacji drogowej. Sześcioprzęsłowy ok. 145 m wiadukt nad torami będzie miał jezdnię, chodniki i ścieżkę rowerową. Inwestycja korzystnie zmieni system komunikacji w mieście. Będzie nowy układ drogowy, w tym dwa ronda. Przewidziano nowe oświetlenie, ekrany akustyczne, zatoki dla autobusów. Wzdłuż torów będą drogi serwisowe. Nowy obiekt zastąpi przejazd kolejowo-drogowy na ul. Piłsudskiego/Zwierzynieckiej.

Wartość inwestycji to 37,1 mln zł. Kwotę w 34,49 mln zł przekazuje miasto. Połowa będzie pochodzić z subwencji przyznanej przez Ministerstwo Infrastruktury. PLK dołożą ok. 2,62 mln zł. Planowane zakończenie wszystkich prac to grudzień 2022 r.

Budowa przejazdu nad torami

Widać już konstrukcje wiaduktu. Zakończono prace żelbetowe, wykonano zbrojenie i betonowanie konstrukcji wiaduktu. Postępuje budowa schodów do chodnika na wiadukcie. Gotowe są dwa nasypy, na których będą dojazdy. Wykonano przebudowę instalacji m.in. wodociągowych, gazowych, energetycznych. Kontynuowany jest montaż ekranów akustycznych oraz budowa nawierzchni dróg. Prace nie wpływają na ruch pociągów.

Bezpieczniej na skrzyżowaniu dróg i torów

Budowa wiaduktu drogowego nad torami w Skierniewicach wpisuje się w realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt poprawy bezpieczeństwa. Celem jest zastępowanie przejazdów skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg.

W województwie łódzkim w ramach ogólnopolskiego projektu o wartości 312,5 mln zł „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III” powstanie wiadukt kolejowy w Gałkowie. Do programu zakwalifikowała się budowa wiaduktu kolejowego w Andrespolu.

W całym kraju projekt obejmuje budowę 25 obiektów, w tym: 12 wiaduktów kolejowych, 10 wiaduktów drogowych, 2 przejścia dla pieszych pod torami i 1 wiadukt pieszo-rowerowy.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02