Wiadukt na Chełmżyńskiej już otwarty!

Nowy wiadukt całkowicie zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowy w poziomie szyn, dzięki czemu nie trzeba już czekać przed rogatkami. Obiekt przebiega nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz torami kolejowymi, łącząc północną i południową część Rembertowa. Znajdują się na nim dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę), chodniki i ścieżka rowerowa. Dla osób z ograniczoną mobilnością przygotowano windy i pochylnie. Od strony północnej powstała też zatoka autobusowa z przystankiem komunikacji miejskiej.
Wiadukt jest częścią nowego układu drogowego o długości 700 metrów, który połączył skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej i Stelmachów z rondem po północnej stronie torów. Inwestycja jest w 50% finansowana przez PLK SA przy wykorzystaniu Funduszu Spójności w ramach programu FEnIKS. Wszystkie prace przy budowie wiaduktu na Chełmżyńskiej potrwają do końca roku. Wykonawcą inwestycji jest firma Intop.
- Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych na sieci kolejowej znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa podróżnych i pracowników kolei. Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci – powiedział Piotr Malepszak, Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
- Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań to istotny element inwestycji realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. Nowe obiekty usprawniają komunikację w miastach oraz zwiększają poziom bezpieczeństwa na sieci kolejowej. W tym roku oddano do użytku nowe skrzyżowania m.in. w Teresinie i Sulejówku. Kolejne bezkolizyjne obiekty powstają na linii kolejowej z Warszawy do Mińska Mazowieckiego. Trwają przygotowania do następnych inwestycji w ramach ogólnopolskiego programu „wiaduktowego” – powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- Spotykamy się dziś w Rembertowie, by wspólnie oddać do użytku długo wyczekiwany wiadukt, inwestycję, na którą mieszkańcy czekali przez wiele lat. Co istotne, udało się ją zakończyć dwa miesiące przed planowanym terminem. To efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei, za którą serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym. Nowa konstrukcja oparta na czterech masywnych podporach obejmuje jezdnię, chodniki i drogę rowerową. To ważny krok dla lokalnego ruchu, bo przez tę linię kolejową przejeżdża średnio ponad 7000 pojazdów dziennie, a dotychczasowe szlabany znacząco utrudniały komunikację. Dziś to się zmienia — powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Budujemy tunel na ul. Marsa
To nie jedyna inwestycja w Rembertowie. Pod koniec lipca 2025 r. podpisaliśmy umowę ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta Warszawa na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. Gen. Chruściela „Montera” – jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy. Tunel będzie miał 140 metrów długości i połączy Nowy i Stary Rembertów. Prace potrwają 2,5 roku, a ich koszt to ponad 109,5 mln zł netto. Za realizację odpowiada konsorcjum firm Intop S.A. i Intop Warszawa. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo między miasto i PLK SA. Plac budowy przekazano wykonawcy pod koniec sierpnia.
Wesoła – ruszyła budowa tunelu
W Wesołej rozpoczęła się budowa 160-metrowego tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Powstanie tu dwupasmowa droga, chodnik, ścieżka rowerowa oraz bezpośrednie połączenia z przystankami kolejowymi i autobusowymi. Tunel będzie dostępny dla osób z niepełnosprawnościami – zaplanowano windy. Przebudowane zostaną też ulice Okuniewska i Bartosza Głowackiego. Zakończenie prac planowane jest w III kwartale 2027 r. Koszt inwestycji to 76 mln zł netto, a wykonawcą jest firma Warbud.




