Powrót

Warszawa – Grodzisk Mazowiecki - wybrany wariant modernizacji linii

Od lutego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przedstawiały i uzgadniały z samorządowcami i przewoźnikami formę modernizacji podmiejskiej linii nr 447, między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą. Celem prac na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Przedsięwzięcie poprawi system komunikacji w stolicy.

- Dzisiaj możemy powiedzieć, że szanując wolę większości, wybraliśmy wariant modernizacji, zakładający wstrzymanie ruchu na czas najcięższych prac. Jest on najkorzystniejszy dla pasażera, bo ogranicza zmiany w komunikacji. Korzysta także wykonawca, bo może szybko i bezpiecznie pracować - mówi Agnieszka Kwapisz, kierownik kontraktu z PLK. 

Linia 447 jest jedną z najważniejszych linii aglomeracji warszawskiej. Szczególnie w dni powszednie z trasy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą korzystają tysiące pasażerów. Priorytetem Polskich Linii Kolejowych jest przeprowadzenie modernizacji w jak najszybszym czasie z jednoczesnym zachowaniem dobrej komunikacji zastępczej. 

- Obecnie wspólnie z przewoźnikami i samorządami analizujemy warianty dla zastępczej komunikacji autobusowej oraz prowadzimy symulacje dla konkretnych propozycji. Zależy nam, by dobrze ustalić czasowy transport - jego formę i najwygodniejszy i sprawny rozkład pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a  Warszawą –  mówi Agnieszka Kwapisz z PLK.

Przygotowanie modernizacji zgodne z planem

Planowo przebiegają procedury przetargowe na remont linii. PLK są na etapie analizowania 9 wniosków złożonych do pierwszego etapu. Jednocześnie trwa sprawdzanie wykonawców pod kątem możliwości skrócenia czasu prac. Zarządcy infrastruktury zależy, by zamknięcie torów - czyli najcięższe roboty, były przeprowadzone w ciągu 12 miesięcy, a nie, jak wcześniej zakładano 15.

Przetarg na modernizację został ogłoszony pod koniec 2015 r. Zanim ruszą prace, w pierwszej kolejności zostanie opracowany dokładny harmonogram robót z uwzględnieniem rozkładu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. 

Modernizacja linii nr 447 to postępowanie finansowane z unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”. 

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 668 679 414

 

,,Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”