Powrót

Warszawa Gołąbki – likwidujemy kładkę – budujemy nowe perony i przejście pod torami

Widok z góry na przystanek Warszawa Gołąbki, widać perony i kładkę, dot. A.Lewandowski, P. Mieszkowski (3)

Na przystanku kolejowym Warszawa Gołąbki szykuje się duża zmiana. Zamiast starej kładki nad torami powstanie tunel podziemny wyposażony w pochylnie, a jeden peron zostanie zastąpiony dwoma nowymi 200 -metrowymi, wyposażonymi w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Perony zostaną połączone z wiaduktem przy ulicy Gierdziejewskiego za pomocą schodów i wind. Przebudowa obejmie również modernizację sieci trakcyjnej oraz budowę parkingu po północnej stronie przystanku dla 30 samochodów.

Nowa infrastruktura umożliwi obsługę ruchu pasażerskiego na dwóch liniach kolejowych: nr 3 (Warszawa – Poznań) oraz nr 507 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki). Dzięki temu przystanek zyska nowe możliwości obsługi pociągów pasażerskich, także tych jadących od strony Warszawy Gdańskiej.

Ogłoszony właśnie przetarg to pierwszy krok w realizacji inwestycji, której rozpoczęcie planowane jest na przyszły rok. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w I kwartale 2026 roku, a zakończenie prac przewidziano na 2029 rok.

Zmiany na przystanku Warszawa Gołąbki to nie tylko poprawa estetyki i funkcjonalności, ale przede wszystkim realna korzyść dla pasażerów – większy komfort podróży, lepsza dostępność i nowoczesna infrastruktura, która odpowiada na potrzeby współczesnego transportu kolejowego

Kontakt dla mediów:
Anna Znajewska-Pawluk
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02