Powrót

Kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie w Nowym Sączu ułatwi komunikację w mieście

Nowe skrzyżowanie bezkolizyjne przy ul. Kolejowej w Nowym Sączu, widok z lotu ptaka, fot. Krzysztof Dzidek (1)

Ostatniego dnia października, punktualnie o godz. 9:00, otworzymy nowe skrzyżowanie bezkolizyjne łączące ul. Kolejową, Asnyka i Zieloną w Nowym Sączu. Zastąpiło ono przejazd kolejowo-drogowy, który funkcjonował wcześniej na ul. Asnyka, w miejscu gdzie linia kolejowa nr 104 łączy się ze stacją Nowy Sącz. Nowy układ komunikacyjny to efekt modernizacji torów na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. W ramach inwestycji powstały drogi, chodniki i wiadukt kolejowy. Dzięki nim kierowcy i piesi będą mogli bezpiecznie przedostawać się na drugą stronę przebudowanej linii kolejowej.

To kolejny drogowy efekt inwestycji PLK SA w Nowym Sączu. Od lipca mieszkańcy korzystają z nowego skrzyżowania bezkolizyjnego, które powstało na ul. Krakowskiej, w sąsiedztwie modernizowanego przystanku Nowy Sącz Chełmiec. Wykonawcy kończą prace budowlane również w innych częściach miasta. W listopadzie zostanie oddany do eksploatacji przejazd kolejowo-drogowy na ul. Kościuszki i nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką. W tym samym miesiącu zakończą się prace drogowe przy ul. Węgierskiej, gdzie powstał większy wiadukt kolejowy, co pozwoli na budowę szerszych i bezpieczniejszych chodników.

- Realizacja projektu „Podłęże-Piekiełko” to nie tylko nowe tory, stacje i przystanki. Duża część tej inwestycji kolejowej polega na budowie dróg, chodników i bezpiecznych rozwiązań komunikacyjnych. Dobrym przykładem tych pozytywnych zmian jest Nowy Sącz – mówi Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych to istotna część modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. Wszystkie prace budowlane na tym fragmencie modernizowanej linii zakończą się w I kwartale przyszłego roku. Obecnie PLK SA realizują projekt „Podłęże-Piekiełko” na sześciu odcinkach (Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte). Na dwa kolejne fragmenty: Tymbark–Limanowa i Podłęże–Gdów prowadzimy postępowania przetargowe.

Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka–Nowy Sącz i budowy 58 km nowej linii, łączącej docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz z prędkością do 160 km/h, w czasie ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Fragmenty tej inwestycji finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Więcej o projekcie: www.podleze-piekielko.pl

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 605 352 883