Powrót

Inwestycja między Rzeszowem a Medyką podniesie standard magistrali kolejowej

W górnej części jest napis: Opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji pn: „Prace na linii kolejowej E30 Rzeszów – Medyka (granica państwa)”. Po lewej stronie, w górnej części jest logo PLK SA. Poniżej wskazane efekty: skrócenie czasu podroży oraz bezpieczeństwo i komfort podróży. W centralnej części zaznaczony jest przebieg linii Rzeszów – Medyka, a poniżej logotypy: Rzeczpospolita Polska oraz Dofinansowanie przez Unię Europejską

Linie kolejowe nr 91 Rzeszów – Przemyśl i nr 92 Przemyśl – Medyka stanowią fragment trasy E30 Kraków – Medyka. Trasa E30 na odcinku Kraków – Rzeszów jest zmodernizowana. Dzięki naszej inwestycji przy wsparciu środków unijnych prędkość maksymalna pociągów została zwiększona do 160 km/h, a czas przejazdu koleją między stolicami Małopolski i Podkarpacia skrócił się o ponad godzinę. Pasażerowie zyskali także lepszą dostępność i komfort podróżowania.

Zadanie obejmujące opracowanie projektu na podkarpackim odcinku trasy E30 stanowi ważny etap w realizacji kolejnego przedsięwzięcia inwestycyjnego, które otworzy nowe możliwości dla podróżnych oraz dla transportu towarów. Przyszła modernizacja zapewni podniesienie prędkości maksymalnej pociągów ze 120 do 160 km/h na trasie z Rzeszowa do Przemyśla oraz Medyki, co pozwoli jednocześnie skrócić czas przejazdu.

Kontynuujemy inwestycje, które przyczyniają się do rozwoju polskiej kolei, służą podniesieniu standardów przewozów pasażerskich i towarowych. Modernizacja linii Rzeszów – Medyka, na podkarpackim odcinku trasy magistralnej, ma istotne znaczenie, m.in. dla ruchu transgranicznego – powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Podpisana umowa przybliża nas do realizacji ważnego zadania inwestycyjnego na linii między Rzeszowem a Medyką, która jest częścią międzynarodowego szlaku E30. Kolejne prace zapewnią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, zwiększą efektywność trasy i wzmocnią znaczenie kolei w regionie  – powiedział Piotr Wyborski, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przygotowanie dokumentacji projektowej umożliwi przejście do kolejnego etapu procesu inwestycyjnego, jakim będą roboty budowalne między Rzeszowem a Medyką.

Prace projektowe obejmą tory wraz z siecią trakcyjną oraz rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, perony na stacjach i przystankach, jak również systemy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz cyfrowej łączności kolejowej. Zaprojektowane będą elementy niezbędne do skutecznej i sprawnej odprawy granicznej w ruchu pasażerskim na stacjach Przemyśl i Medyka oraz w ruchu towarowym na stacji Medyka. Dokumentacja ma uwzględnić budowę terminala pasażerskiego w Przemyślu oraz terminala towarowego w Medyce.

Umowę za blisko 112 mln zł netto na opracowane dokumentacji projektowej dla wykonania prac na odcinkach Rzeszów – Przemyśl i Przemyśl – Medyka zrealizuje konsorcjum firm w składzie: Dohwa Polska Sp. z o.o. Spółka komandytowa (Lider); Dohwa Engineering Co. Ltd (Członek Konsorcjum). Wykonawca ma 32 miesiące na przygotowanie materiału.

Kontrakt na opracowanie dokumentacji zaplanowano w ramach projektu pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 91 i 92 na odcinku Rzeszów – Medyka (granica państwa)”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 153