Powrót

Podróże między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zyskują nowy standard

Przystanek Zygmuntów fot. Adam Gawlik PLK SA

Mieszkańcy powiatów: opoczyńskiego, przysuskiego i radomskiego oraz podróżni odwiedzający te regiony wygodniej wsiadają z peronów na 3 przystankach: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski oraz stacji Przysucha. Na kolejnych 3 przystankach Skrzynno, Wieniawa, Podbór oraz 2 stacjach: Drzewica i Wolanów prowadzimy prace wykończeniowe. Na wszystkich przystankach i stacjach są nowe, wyższe perony z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Zamontowaliśmy energooszczędne LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Na peronach oddanych do użytku są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Do grudnia elementy infrastruktury pasażerskiej pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.

Lepsza jakość połączeń miedzy woj. łódzkim i woj. mazowieckim

Poprawa komfortu podróży to element rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny, ważnej linii łączącej województwa: łódzkie i mazowieckie. W ramach inwestycji oprócz peronów remontujemy tor, sieć trakcyjną i przebudowujemy przejazdy kolejowo-drogowe.

Do końca zbliża się rewitalizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km, między Radzicami, w województwie łódzkim a Wolanowem k. Radomia, w województwie mazowieckim. Tor, na którym wykonywane są roboty, przed rozpoczęciem prac, umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze.
W ramach prowadzonego zadania zwiększamy bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych. Zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce wyposażymy w sygnalizację świetlną.

Zakończenie wszystkich robót pozwoli jeszcze w tym roku podnieść prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących, miejscowych ograniczeń prędkości.

Inwestycja jest kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, w województwie łódzkim. Prace pozwoliły podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km.

Natomiast w 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku wymieniony został tor między odcinku Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice.

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02