Powrót

Aneks regulujący zamknięcie linii Warszawa - Białystok podpisany

„Podpisanie aneksu potwierdza i gwarantuje to, o czym wspólnie z wykonawcą mówiliśmy od wielu tygodni. Chcemy skrócić czas prowadzenia prac i ograniczyć utrudnienia dla pasażerów” - powiedział Wojciech Folejewski, Członek Zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. „Podpisane dokumenty umożliwiają zwiększenie tempa prac. Przyjęte rozwiązania są satysfakcjonujące dla obu stron kontraktu, natomiast podróżnym zapewnimy siatkę połączeń w ramach autobusowej komunikacji zastępczej, która będzie funkcjonować na całej linii Warszawa - Białystok”- dodał Folejewski. 

Głównym celem zarówno dla PKP Polskich Linii kolejowych S.A. jak i wykonawcy prac, jest jak najszybsze zakończenie inwestycji. Na zamkniętym odcinku znajduje się most nad rzeką Liwiec, który w ramach modernizacji, musi być wybudowany od nowa. Zamknięcie linii pozwoli maksymalnie wykorzystać i skrócić czas potrzebny na odbudowę tego kluczowego obiektu. Zasadnicze prace torowe w ramach modernizacji mają potrwać do końca 2015 r., gdy wznowiony zostanie rozkładowy ruch pasażerski. Zgodnie z podpisanym aneksem, wszystkie roboty na tej linii wykonawca zakończy do 30 listopada 2016 roku.
W ostatnim roku będą to, m.in. montaż rozjazdów, ekranów akustycznych czy wind. 

Aneks reguluje także zakres i umożliwi przyspieszenie prowadzenia prac na odcinku Zielonka – Wołomin, gdzie w wyniku społecznych protestów, wykonawca nie uzyskał dotychczas decyzji administracyjnych, pozwalających na wybudowanie nowych, bezkolizyjnych skrzyżowań. W związku z tą sytuacją zarządca infrastruktury, wspólnie z wykonawcą, podjęli decyzję o modernizacji obecne istniejących przejazdów, dodatkowo podwyższając poziom ich bezpieczeństwa. 

Modernizacja całego odcinka zakłada:
  • wymianę i budowę 156 km torów,
  • rozwieszenie 183 km sieci trakcyjnej,
  • przebudowę 4 stacji,
  • przebudowę 15 przystanków, 
  • budowę nowego przystanku Mokry Ług,
  • budowę wiaduktów drogowych, wiaduktów kolejowych i przejść pod torami. 

Po zakończeniu prac, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć po tej trasie z maksymalną prędkością 160 km/h, natomiast towarowe z prędkością do 120 km/h. Perony na stacjach i przystankach będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. 



Dodatkowe informacje:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 694 480 239
rzecznik@plk-sa.pl