Powrót

35 mln zł na poprawę wyglądu stacji i przystanków w całej Polsce

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podwyższają standard obsługi pasażerskiej. Zarządca infrastruktury kolejowej zwiększa wydatki na niewielkie remonty – w tym roku wyda na ten cel 35 mln zł, a w przyszłym 45 mln zł. Poza kompleksowymi modernizacjami i rewitalizacjami całych linii kolejowych, których wartość ma sięgnąć w tym roku 7 mld zł, PLK prowadzi prace remontowe, których celem jest poprawa wyglądu obiektów kolejowych, związanych z obsługą pasażerów. 

Prace remontowe obejmują wymianę nawierzchni peronów, remont lub wymianę ławek, wiat i innych elementów małej architektury peronowej jak gabloty na rozkłady jazdy, czy oświetlenie. Roboty obejmują również remonty przejść podziemnych. Prace zazwyczaj wiążą się z wymianą stałych elementów informacji dla podróżnych – tablic z nazwami stacji czy numeracji peronów.

Na Pomorzu na 10 przystankach wygodę podróżnym zapewnią m.in. podwyższone i wyremontowane perony i wiaty. PLK podwyższyła perony na 7 przystankach na trasie Tczew – Bydgoszcz m.in. w  Pelplinie, Smętowie, Czarlinie i w Majewie. 

W Lęborku, Wejherowie pasażerowie korzystają z nowych wiat i nowej nawierzchni na peronach. Natomiast w Starogardzie Gdańskim podróżni używają wyremontowanego przejścia pod torami.

W Ostrowie Wielkopolskim i Przemyślu przebudowano lub ustawiono nowe wiaty peronowe. W Bytomiu i Krakowie Zabłociu, wyremontowano natomiast przejścia podziemne. Dzięki programowi remontowemu, podróżni w  Bielsku - Białej i Mysłowicach zyskają nowe ławki oraz inne elementy małej infrastruktury.

Nowoczesne perony i infrastruktura pasażerska powstają głównie w ramach modernizacji i rewitalizacji całych linii kolejowych. Program remontowy jest ich uzupełnieniem. Do października 2014 oddano do użytku 148 nowych peronów, 28 kładek i przejść podziemnych oraz 24 windy. 

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. + 48 883 354 177
e-mail: rzecznik@plk-sa.pl