Powrót

Zmienia się stacja Pruszków i linia Grodzisk Mazowiecki - Warszawa

W Pruszkowie przebudowane będzie przejście podziemne dla pieszych. W połowie kwietnia wykonawca zbuduje specjalną konstrukcję, dzięki której będzie możliwe przesunięcie połowy wiaty o około 40 metrów w kierunku Warszawy. Następnie rozpoczną się prace w przejściu podziemnym. Po zakończeniu robót, w sierpniu, wiata „wróci” na swoje miejsce i zostanie przytwierdzona do słupów. Przewidziano także renowację obiektu. Na peronie zamontowane zostaną nowe ławki, megafony i tablice informacyjne. Prace wykonywane są zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków.

Bezpieczniejszą i sprawniejszą komunikację w Pruszkowie zapewni nowy tunel pod linią kolejową w na wysokości ulicy Działkowej. Będą z niego korzystać kierowcy, rowerzyści i piesi. Obecnie wykonywane są ściany szczelinowe.

Na przystankach w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Piastowie, Ursusie i we Włochach wykonawca wybudował już ściany peronowe. Trwają prace w we wszystkich siedmiu przejściach dla pieszych. Układane są sieci kanalizacyjne, elektryczne i odwodnienie.

W Brwinowie wykonawca zdemontował stary wiadukt. Przygotowywana jest nowa konstrukcja obiektu, bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości pociągów.

Na szlakach między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zamontowano już prawie wszystkie słupy i bramki sieci trakcyjnej. Wykonawca po zdemontowaniu starych torów, przygotował odpowiednio podtorze. Ułożono już prawie połowę nowych torów. Dojechało na budowę już 250 tysięcy ton tłucznia i kruszywa oraz 57 tys. podkładów. Dostarczonych będzie jeszcze około 60 tysięcy ton tłucznia i około 10 tysięcy podkładów.

Wygodniej i sprawniej koleją z Grodziska Mazowieckiego do Warszawy

Jesienią na linię aglomeracyjną wrócą pociągi. Pasażerowie skorzystają z nowych peronów i przystanku w Parzniewie. Wszystkie perony i przejścia podziemne są dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Po nowych torach będzie mogło jeździć więcej składów. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat.

Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 milionów złotych.

Fotografie z przebudowy linii dostępne są na stronie www.grodzisk-warszawa.pl

Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”. 

Liczby inwestycji:

  • 22 km przebudowanej linii kolejowej (43 km torów)
  • 22 km przebudowanej sieci trakcyjnej
  • 15 nowych rozjazdów
  • przebudowa mostów i wiaduktów
  • Przebudowanych przejść podziemnych
  • 2 nowe przejścia podziemne
  • 1 wybudowany tunelu drogowego (w Pruszkowie)
  • 6 zmodernizowanych stacji i przystanków
  • 1 nowy przystanek (Parzniew)
  • Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
     

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
668 679 414
rzecznik@plk-sa.pl