Powrót

Z Kłodzka do Wałbrzycha sprawniejsze przejazdy koleją – odnowione mosty

Most nad Nysą Kłodzką.

Przebudowa mostu nad Nysą Kłodzką, rzeką Ścinawką i wiaduktu kolejowego zwiększą sprawność ruchu kolejowego z Kłodzka do Wałbrzycha. Przebudowywane obiekty zapewniają obecnie ruch po jednym torze. Wykonane prace pozwolą na przejazd pociągów po dwóch torach. Będzie lepsza możliwość organizacji połączeń pasażerskich. Sprawniej pojadą składy towarowe m.in. do Ścinawki Średniej i miejsc załadunku kamienia. Ruch pociągów towarowych prowadzony jest z Nowej Rudy w stronę Kłodzka i dalej w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego i Wrocławia.

Kolej, najbardziej ekologiczny środek transportu, staje się sprawniejsza na terenie całej Polski dzięki miliardowym inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego. Na Dolnym Śląsku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. już zwiększyły możliwości kolei. Dzięki podpisanej umowie, kruszywa z regionu Kłodzka sprawnie i bezpiecznie pojadą na inwestycje. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i coraz bardziej przewidywalną – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Umowa podpisana dziś na przebudowę mostów i wiaduktu na trasie Kłodzko – Wałbrzych to kolejne zwiększenie możliwości kolei na terenie Dolnego Śląska. Inwestycja pozwoli na rozwój przewozów pasażerskich i znacznie poprawi warunki przewozów towarowych na trasach, którymi wożone są kamień i materiały na budowy w całej Polsce. To bardzo ważne działanie dla gospodarki – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Największym z przebudowywanych obiektów jest most nad Nyską Kłodzką i drogą o długości ponad 200 metrów. Obiekt z dziewiętnastego wieku o kratownicowej konstrukcji stalowej jest otoczony opieką konserwatorską. Jego charakter zostanie zachowany. Przeprawa będzie odnowiona i wzmocniona. Podobne zabiegi przejdzie most nad Ścinawką o długości 180 m. Przebudowa obejmie także wiadukt nad ul. Półwiejską. W ramach podpisanej umowy wykonane będą również prace, które obejmą tory i rozjazdy. Zaplanowano roboty z branży teletechnicznej i elektroenergetycznej.

Umowę na „Zaprojektowanie i wykonanie robót dla przebudowy trzech obiektów inżynieryjnych: most w km 0,346; wiadukt w km 0,654; most w km 1,824 linii kolejowej nr 286 Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny w ramach projektu pn.: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – etap II” będzie realizować konsorcjum firm w składzie: Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom Sp. z o. o. (Lider Konsorcjum) i Dromosttor s.c. Paweł Chapiński Ireneusz Chapiński (Partner Konsorcjum). Wartość umowy wynosi 43 579 674,81 zł netto.

Kolejna inwestycja PLK zwiększa możliwości kolei w rejonie Kłodzka

Przebudowany został na stacje przystanek Kłodzko Miasto. Inwestycja o wartości blisko 70 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych. W bieżącym roku zakończy się modernizacja stacji Ścinawka Średnia. Przebudowane tory stacyjne o łącznej długości ponad 5 km, wymienione rozjazdy i wyremontowany wiadukt kolejowy usprawnią odprawianie ciężkich składów towarowych, wywożących kruszywo z pobliskich kopalń. Odnowiony zostanie też peron na tej stacji. Wartość tej inwestycji – finansowanej ze środków budżetowych wynosi ok. 80 mln zł.

Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239