Powrót

Wybór wykonawcy studium wykonalności budowy linii dużych prędkości

W dniu 14 kwietnia 2010 r. rozstrzygnięto postępowanie na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności budowy linii kolejowej dużych prędkości z Wrocławia i Poznania przez Łódź do Warszawy.


Za najkorzystniejszą uznano ofertę Konsorcjum IDOM:

  1. Ingenieria IDOM Internacional S.A., Hiszpania,
  2. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o.,


Cena oferty:  48.951.000,00 zł netto.

PKP PLK S.A. przewidywała na wykonanie SW 70 168 800, 00 zł netto.

W postępowaniu prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego wzięły udział konsorcja:

  1. Konsorcjum w składzie: 1. SENER Sp. z o.o., Warszawa, Polska; 2. SENER INGENIERIA Y SISTEMAS, S.A., Las Arenas, Vizcaya, Hiszpania; 3. Centralne Biuro Projektowo-Badawcze Budownictwa Kolejowego „KOLPROJEKT” Sp. z o.o., Warszawa, Polska; 4. EGIS Poland Sp. z o.o Warszawa, Polska; 5. EGIS Rail S.A., Villeurbanne Cedex, Francja.

  2. Konsorcjum w składzie: 1. SYSTRA, Paryż, Francja; 2. SAFEGE, Nanterre, Francja; 3. EC HARRIS INTERNATIONAL, Londyn, Wielka Brytania.

  3. Konsorcjum w składzie: 1. Ingenieurbüro Dipl.-Ing H. Vössing GmbH, Düsseldorf, Niemcy; 2. Dornier Colsulting GmbH, Immenstaad am Bodensee.
  4. Konsorcjum w składzie: 1. Ingenieria IDOM International S.A., Madryt, Hiszpania; 2. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp. z o.o., Poznań, Polska.

  5. Konsorcjum w składzie: 1. Pöyry Infra GmbH, Lörrach, Niemcy; 2. Pöyry Infra Sp. z o.o., Kraków, Polska; 3. VIAPONTE – Projectos e Consultoria de Engenharia, S.A., Lizbona, Portugalia.

 

Część I zadania stanowi – opracowanie Studium Wykonalności dla budowy linii kolejowej dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa (SW dla LDP) i jej połączeń z Centralną Magistralą Kolejową (CMK), na które składa się wykonanie wszystkich czynności i analiz, w tym analizy wielokryterialnej trzech wariantów przebiegu LDP i jej połączeń z linią CMK oraz zarekomendowanie wariantu najkorzystniejszego do realizacji i wskazanie wariantu najkorzystniejszego dla środowiska;

Deklarowany czas realizacji: 13 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Część II zadania stanowi – uszczegółowienie SW dla LDP, w tym: uszczegółowienie wybranego wariantu przebiegu linii kolejowej dużych prędkości Wrocław/Poznań – Łódź – Warszawa i jej połączeń z linią CMK, uszczegółowienie analiz, opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, opracowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, sporządzenie dokumentu p.n. „Rezultaty studium wykonalności wraz z analizą kosztów i korzyści dla projektów infrastruktury kolejowej” oraz opracowanie opisów przedmiotu zamówienia dla wyboru wykonawców kolejnych etapów przygotowania do budowy LDP.

Termin realizacji: 27 miesięcy od dnia podpisania umowy.

  Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

 

www.pois.gov.pl