Powrót

Wrocław – coraz wygodniejsze perony dla pasażerów z regionu i Polski

Podróżni już korzystają ze zmodernizowanych peronów na dolnośląskim odcinku linii Wrocław – Poznań oraz na stacji Wrocław Osobowice, przystankach Wrocław Świniary i Wrocław Mikołajów. Za kilka miesięcy dostępne będą kolejne obiekty na stacji Wrocław Popowice i nowym przystanku Wrocław Różanka. 

Wrocław Mikołajów na linii poznańskiej jest najbardziej wykorzystywanym przez pasażerów obiektem poza stacją Wrocław Główny. Efektem modernizacji są tu już dostępne dwa funkcjonalne perony z nową nawierzchnią i wyraźnym, wypukłym pasem bezpieczeństwa. Perony wyposażono w wiaty z siedzeniami, jasne oświetlenie, czytelne oznakowanie i zegary. Podróżni mają do dyspozycji gabloty z rozkładem jazdy. Na przystanku dostępne jest podziemne przejście na perony. Trwają w nim jeszcze prace wykończeniowe, które zakończą się montażem platform przyporęczowych dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Z peronami sąsiaduje odnowiony przez PKP S.A. budynek dworca z kasą i poczekalnią.

Wrocław Popowice - kończą się prace, które całkowicie zmieniają obiekt. Peron będzie dłuższy z wejściem spod przebudowanego i trzykrotnie poszerzonego wiaduktu na przyległej ul. Starogroblowej. W miejsce starych płyt jest już równa nawierzchnia. Dawne lampy zastąpiły nowe, energooszczędne. Pasażerom służyć będą jasne wiaty oraz tablice informacyjne i gabloty z rozkładami jazdy. Nagłośnienie zapewni aktualną informację o pociągach. Do dyspozycji niepełnosprawnych będzie podnośnik hydrauliczny ułatwiający dostanie się z ulicy na peron. 

Wrocław Różanka – całkowicie nowy przystanek tuż przy nadodrzańskim nabrzeżu i największej wrocławskiej nekropolii – za kilka miesięcy uzupełni możliwości komunikacji kolejowej w mieście i regionie. Zagwarantuje nie tylko wygodne, w pełni wyposażone perony, ale również bezpieczne przejście pod torami i pochylnie dla osób o ograniczonej mobilności. 

W podobnym standardzie już działają perony na stacji Wrocław Osobowice i przystanku Wrocław Świniary. Taki komfort obsługi mają podróżni w miejscowościach na dolnośląskim odcinku trasy E 59 do Poznania. Największe zmiany przeszły stacje Żmigród, Oborniki Śląskie i Skokowa. 

Zakres modernizacji linii E 59 Wrocław – Poznań na dolnośląskim odcinku:
- 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną,
- 12 stacji i przystanków osobowych,
- 23 przejazdy kolejowe,
- 21 peronów,
- 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu.


Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku
Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”


Koszt, ponad 1,3 miliarda zł., z czego prawie 800 milionów złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239