Powrót

Warszawa Zachodnia. Teren na nowe perony i kładkę [FOTOGALERIA]

Widok na pierwsze elementy konstrukcji kładki od ul. Tunelowej

Z peronów i okien pociągów widać roboty przy budowie kładki. Przejście nad torami połączy dzielnicę Wola z dzielnicą Ochota. Wykonawca pracuje w obszarze peronów, tunelu i budynku technicznego stacji. Pracownicy wykorzystują m.in. dźwigi, koparki podnośniki. Korzystanie ze służbowych przejść i prace obok przejeżdżających pociągów wymagają szczególnej uwagi.

Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Będą nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Więcej informacji na stronie stolicadobrychrelacji.pl.

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414