Powrót

W 2 godz. 28 min. z Warszawy do Krakowa

Nowe perony na przystankach w Kamieńczycach, Słomnikach Miasto oraz w Goszczy już zapewniają lepszy standard obsługi podróżnych. Efektem prac jest także remont 5 wiaduktów kolejowych, m.in. w Krakowie nad ul. Opolską, Żmudzką i Nad Strugą. 

W bieżącym roku PLK wymieniła 16 km torów między Krakowem Batowicami a Krakowem Głównym, tory na stacji w Kozłowie oraz około 8 km sieci trakcyjnej. 

Bezpieczniej na małopolskiej trasie jest również dzięki modernizacji 3 przejazdów kolejowo-drogowych na szlakach Miechów – Słomniki oraz Zastów – Niedźwiedź. Nowoczesne urządzenia i nowa nawierzchnia zapewniają kierowcom bezpieczniejszy przejazd. Pociągi kursują bezpieczniej również dzięki wymianie 12 rozjazdów na stacjach Kozłów i Zastów. 

Inwestycje na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków, przywróciły pełną sprawność linii. M.in. dzięki temu od nowego rozkładu (14 grudnia) czas przejazdu między Krakowem a Warszawą skraca się do 2 godz. 28 min. 

Koszt  prac  rewitalizacyjnych  i  modernizacyjnych  w  br. między  Kozłowem a Krakowem, wynosi  ok. 70 mln zł.



Kontakt dla mediów:

Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
dorota.szalacha@plk-sa.pl
T: + 48  12 393 54 00
T: + 48  694 480 153

Pliki do pobrania