Powrót

Uroczyste przekazanie pre-umowy dla projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów na odcinku Tarnów – Stróże”

W dniu 6 kwietnia 2010 r., w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, odbyło się uroczyste przekazanie pre-umowy dla projektu: "Modernizacja linii kolejowej nr 96 Tarnów-Leluchów na odcinku Tarnów -Stróże" Pre-umowę podpisali :  - ze strony Urzędu Marszałkowskiego :
  • Marek Nawara – Marszałek Województwa
  • Roman Ciepiela – Wicemarszałek Województwa
- ze strony PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
  • Włodzimierz Żmuda – Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Krakowie
  • Piotr Jendrzejczyk – Zastępca Dyrektora Oddziału
Projektbędzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013, Os Priorytetowa 4. Infrastruktura
dla rozwoju regionalnego, Działanie 4.2 Zwiększenie roli transportu zbiorowego w obsłudze regionu, Schemat C. Regionalna sieć kolejowa. Całkowita wartość projektu : 63 902 380 zł. Wysokość dotacji : 41 690 874 zł ( 79,61 % kosztów kwalifikowanych ). Lata realizacji projektu : 2010 – 2012Celem projektu jest poprawa i usprawnienie na obszarze województwa małopolskiego systemu transportu publicznego, przyczyniającego się do zwiększenia atrakcyjności gospodarczej regionu
i systemu kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich. Zakłada on niezbędne zmiany parametrów techniczno-eksploatacyjnych linii dla usprawnienia jej funkcjonowania na odcinku od 0,648km do 57,500 km. Zakres prac modernizacyjnych obejmuje oprócz nawierzchni torowej, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, systemy blokad liniowych na przyległych szlakach oraz urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych. Efektem będzie polepszenie jakości funkcjonowania transportu kolejowego, poprzez poprawę stanu infrastruktury, usprawnienie powiązań komunikacyjnych o znaczeniu regionalnym oraz wewnątrz- regionalnym, poprawa jakości funkcjonowania systemów transportu publicznego oraz zwiększenie mobilności mieszkańców, wzrost bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów utrzymania,
a w konsekwencji poprawę oferty przewozowej, mogącej stać się alternatywą dla transportu kołowego. Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Krakowie  fot. Biuro Prasowe UMWM