Powrót

Towary jadą nowym mostem nad Wieprzem

Budowa mostów nad rzeką Wieprz, to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań na modernizowanej linii kolejowej Warszawa - Lublin. Pociągi towarowe koło Dęblina korzystają już z jednego z dwóch zaplanowanych mostów. 

W maju ponad 1000-tonowy, stalowy obiekt zmontowany na brzegu, przesunięto za pomocą siłowników na przygotowane wcześniej filary. Przeprawa o długości 170 m i szerokości 22 m jest osadzona na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach (Jak budowano most: informacja prasowa i film). Na niej ułożono i przygotowano do jazdy tor i sieć trakcyjną. Obok pierwszego mostu, do końca roku powstanie podobny. 
Nowy most już umożliwia kursowanie ciężkich składów towarowych o nacisku 221 kN/oś. Obecnie jadą tędy pociągi m.in. z wagonami-cysternami obsługującymi Zakłady Azotowe w Puławach. (Przejazd pierwszego pociągu tutaj) . 

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa - Lublin

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu koleją między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 90 min. Pociągi pojada z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą.
W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PLK przebudują łącznie 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej.

Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 na przejazdach kolejowo-drogowych PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe wiadukty kolejowe (tunele drogowe) całkowicie wyeliminują problemy z przejazdem przez tor.

Więcej o inwestycji:www.warszawa-lublin.pl

Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł.

 

Dodatkowe informacje
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

rzecznik@plk-sa.pl
22 473 30 02

Pliki do pobrania