Powrót

Stacja Olsztyn Główny. Kolejna zmiana – nowe tory [FOTOGALERIA]

Konstrukcja nowego peronu_fot. Damian Strzemkowski

Na stacji układane są nowe tory. Układ torowy na wschodniej stronie stacji usprawni obsługę pociągów towarowych. Będzie możliwość przejazdu cięższych oraz dłuższych składów. Zdemontowano w obrębie stacji ponad 20 km torów i sieci trakcyjnej oraz 75 rozjazdów.

Po zachodniej stronie stacji, między Olsztynem Głównym a przystankiem Olsztyn Śródmieście, przygotowywany jest teren do montażu torów i rozjazdów. Montowane są bramki podtrzymujące sieć trakcyjną Zwiększy się możliwości prowadzenia ruchu pociągów i poprawi obsługa nowego przystanku.

Postępuje budowa nowego peronu. Ułożono ścianki konstrukcji. Wykonawca układa elementy nawierzchni. Jednocześnie demontowane i zabezpieczane są filary stalowej konstrukcji starej wiaty.

Budowane jest przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Wykonawca prowadzi prace pomiędzy skarpą a peronem. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Mieszkańcy osiedla Zatorze zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się.

Na budowie pracownicy wykorzystują kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn – w tym dźwigi, koparki, pociągi sieciowe oraz palownice.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW, zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

 

Kontakt dla mediów:
Martyn Janduła
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 571 370 301