Powrót

Stacja Łódź Widzew – nowe perony i blisko 50 km nowych torów

Po kilku miesiącach intensywnych robót prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. widoczne są duże zmiany. Wykonawca rozebrał już ponad 38 km torów, a docelowo wymienionych ma być niemal 49 km. 14 czerwca do użytku oddana zostanie część zmodernizowanych i nowo położonych szyn wraz z rozjazdami i siecią trakcyjną oraz nowy peron. Dzień później zostaną zamknięte stare perony - nr 1 i 2 - wraz z przyległymi do nich torami. Ruch pociągów zostanie przeniesiony na nowe tory i nowy peron, co zdecydowanie zwiększy komfort pasażerów.

Obecnie wykonawca buduje nowe tory, dwa perony wraz z wiatą oraz przejście podziemne dla pasażerów. Perony i przejście podziemne będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, niedowidzących oraz podróżnych  z cięższym bagażem i opiekunów z dziećmi. Powstaje również nowe Lokalne Centrum Sterowania, które będzie wyposażone w komputerowy system sterowania ruchem kolejowym. Usprawni ono zarządzanie pociągami na liniach np. do Zgierza, do stacji Łódź Fabryczna i do stacji Łódź Chojny. 

Niespełna 3 miesiące później, 28 sierpnia, otwarty zostanie zmodernizowana trasa z Widzewa do Zgierza. Inwestycja ta obejmuje przebudowę torów na długości ponad 12 kilometrów. Po zakończeniu prac przejazd pociągiem aglomeracyjnym ze Zgierza do stacji Łódź Widzew zajmie około 15 minut, a maksymalna prędkość pociągów wyniesie 100 km/h.

Po modernizacji na stacji Łódź Widzew będzie znajdowało się 10 torów, z czego 6 przeznaczonych będzie dla pociągów pasażerskich, 2 dla ruchu towarowego, a ostatnie 2 do obsługi technicznej składów. Dzięki przebudowie stacja zyska dodatkowy peron. Nowe platformy o długości 400 metrów będą wyższe niż obecne i umożliwią pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów. Stacja zyska wyposażenie służące podróżnym: wyświetlacze z informacją pasażerską, nagłośnienie, gabloty na rozkłady, ławki.

Modernizacja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II Lot B - odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów  oraz obsługi podróżnych”. Całkowity koszt umowy wynosi 238 882 613, 18 PLN. Wykonawcą prac jest Trakcja PRKiI S.A.  

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Zespół Prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 883 354 177