Powrót

Siedlce, Łuków, Międzyrzec – trzy nowe stacje za pół miliarda złotych

Podwyższone, wygodne perony, windy oraz nowy system nagłośnienia i informacji pasażerskiej - to efekt modernizacji trzech stacji na trasie biegnącej z Siedlec do wschodniej granicy. Pięć z dziewięciu peronów jest już gotowych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zakłada ponadto unowocześnienie 30 przejazdów, sześciu nastawni, czterech wiaduktów oraz dwóch podziemnych przejść i kładki dla pieszych. Dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem i przebudowie przejazdów kolejowych pociągi pasażerskie na tej trasie będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h. 


W Międzyrzecu Podlaskim windą na nowy peron

W Międzyrzecu Podlaskim podróżni mogą już korzystać z nowego peronu, na który można dostać się windami z gotowej części przejścia podziemnego. - Peron oddany do użytku w drugiej połowie stycznia został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 metrów obiekcie zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz pozostałe elementy małej architektury – informuje Marta Guz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na stacji trwają dalsze prace związane z budową pozostałej części przejścia podziemnego, które zastąpiło kładkę. Pasażerowie korzystają z dwóch nowych wind, a do zakończenia inwestycji otrzymają do dyspozycji jeszcze trzecią. Stacja zostanie wyposażona w nowoczesny system nagłośnienia, wyświetlacze i monitoring. 

W ramach modernizacji w Międzyrzecu Podlaskim wykonano już połowę prac związanych z wymianą torów. Wykonawca zamontował nową sieć trakcyjną. Sterowanie ruchem kolejowym odbywa się za pomocą systemu komputerowego, który zastąpił dotychczas stosowane urządzenia mechaniczne i elektryczne. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zmodernizowano także przejazd kolejowy przy ul. Kościuszki. Wkrótce ruszą roboty na kolejnym peronie i w przejściu podziemnym. 


Intensywne prace w Siedlcach 

Z pierwszego zmodernizowanego peronu skorzystają wkrótce pasażerowie w Siedlcach. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  przebudowały już północną część stacji. Zakończyły się  roboty torowe, a  nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym są w fazie testów. Po zakończeniu prac na stacji pasażerowie będą mogli korzystać łącznie z trzech nowych peronów, wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Pod stacją przebiegać będzie nowe przejście podziemne. Ułatwieniem dla ruchu samochodowego będzie powstający tunel drogowy.


Łuków – prace na półmetku

Na stacji w Łukowie PLK oddały już do eksploatacji dwa nowe perony. W całości przebudowano tory. Trwa budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Międzyrzeckiej, dzięki któremu wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Jednocześnie trwa budowa nowej kładki dla pieszych.


Unijna modernizacja za pół miliarda złotych 

Modernizacja trzech stacji prowadzona przez PLK uzupełnia prace, które wykonano na trasie Siedlce – Terespol. Przebudowano wówczas tory, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe oraz obiekty inżynieryjne. Dzięki temu pokonanie pociągiem liczącej ponad 200 km trasy z Warszawy do Terespola zajmuje 2 h 30 minut. Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano na III kwartał  2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 883 354 177