Powrót

Rail Baltica: bezpieczniejsze przekraczanie linii kolejowych

Nowe przejścia podziemne zastępują przejścia w poziomie szyn, funkcjonujące na stacji w Zielonce i na przystankach Kobyłka i Kobyłka Ossów. Umożliwią także lepszą komunikację, łączą bowiem dwie strony miejscowości. Obiekty są wyposażone w funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i wyświetlacze z informacjami o odjazdach pociągów. Ściany zostały pokryte warstwą antygrafitti. Z przejść swobodnie mogą skorzystać także osoby o ograniczonej mobilności. Dostęp na perony ułatwią windy.

Otwarcie nowych obiektów to także dobra informacja dla pasażerów jeżdżących na trasie Wołomin – Warszawa. Odwołane zostały ograniczenia prędkości, wprowadzone na czas budowy podziemnych przejść i funkcjonowania przejść w poziomie szyn. Teraz pociągi pojadą sprawniej, bez zwolnień.

Bezpieczniej na Rail Baltica

Na linii łączącej Warszawę z Białymstokiem od maja do października do dyspozycji kierowców i pieszych oddane zostały nowe obiekty. Działa tunel drogowy i wiadukt w Zielonce oraz dwa tunele w Wołominie. W ramach przebudowy Rail Baltica w Małkini powstanie nowy wiadukt kolejowy i podziemne przejście dla pieszych. Przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami także w Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie zwiększają liczbę bezkolizyjnych skrzyżowań. Ostatnio nowe wiadukty zostały otwarte na linii E59 Wrocław – Poznań w Mosinie, Łęczycy i Sędziszowie Małopolskim. Powstaje także nowy wiadukt w Tarnowie i na trasie  z Radomia do Warszawy.

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    ul. Targowa 74
karol.jakubowski@plk-sa.pl
tel. kom. +48 668 679 414

,,Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”