Powrót

Przystanek Warszawa Ursus Północny zapewni podróżnym lepsze warunki

Pasażerowie wchodzą na peron przystanku Warszawa Ursus Pólnocny, fot. Anna Znajewska-Pawluk

Firma Primost Południe podjęła się przebudowy przystanku Warszawa Ursus Północny i dziś podpisaliśmy z nią umowę.

Powstaną dwa nowe perony z wiatami, ławkami, tablicami informacyjnymi oraz nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej i monitoringiem. Nowe dojścia i pochylnie zbudujemy od strony ulicy Szamoty po stronie Dzielnicy Ursus i ulicy Cykady po stronie Dzielnicy Włochy. Konstrukcja nowych peronów będzie opierała się na ściankach typu „L”, a nie jak do tej pory na palach.

- Podpisanie umowy na przebudowę przystanku Warszawa Ursus Północny to dobra wiadomość dla mieszkańców tej części stolicy. To kolejny krok w stronę poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżnych korzystających z połączeń na WWK. Dzięki tej inwestycji, która ubiega się o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy, przystanek zyska nowoczesne perony, wiaty, ławki oraz system informacji pasażerskiej - mówi Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

- Realizacja obietnic składanych pasażerom jest dla nas priorytetem. Podpisana dzisiaj umowa to wyraz naszego zaangażowania i uważności na potrzeby zgłaszane przez stronę społeczną. Na początku tego roku otworzyliśmy przejście przy stacji Wileńska, teraz kompleksowo przebudujemy przystanek Warszawa Ursus Północny; w obu przypadkach na decyzję wpływ miał głos społeczności lokalnych - mówi Piotr Wyborski, prezes Polskich Linii Kolejowych S.A.

Oprócz budowy nowych peronów wymienimy trzy bramki sieci trakcyjnej oraz wyremontujemy dwa wiadukty kolejowe nad dojściami do przystanku. Zakończenie prac planujemy w 2026 r.

Przystanek Warszawa Ursus Północny odgrywa ważną rolę w komunikacji miejskiej i regionalnej. Umożliwia szybki dojazd do Warszawy Zachodniej w zaledwie 7 minut, a także w kierunku Ożarowa Mazowieckiego, Błonia, Sochaczewa i Łowicza. Znajduje się na kluczowej linii kolejowej nr 3, po której kursują również pociągi dalekobieżne do Poznania i Berlina.

Podczas prac ruch pociągów w obu kierunkach będzie prowadzony po jednym torze – zakładamy przebudowę najpierw  peronu nr 2 (w kierunku przystanku Warszawa Włochy), następnie peronu nr 1 (w kierunku przystanku Warszawa Gołąbki).

Zadanie przebudowy przystanku Warszawa Ursus Północny ubiega się o dofinansowanie ze środków KPO w ramach Projektu „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”.

Kontakt dla mediów:
Anna Znajewska-Pawluk
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02