Powrót

Przejazdy kolejowo-drogowe - nie do slalomów!

Trwa wakacyjna akcja „Bezpieczny Piątek”. 28 lipca kolejarze już po raz szósty tego lata patrolują i kontrolują sytuacje na przejazdach kolejowo-drogowych. To działania w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – Szlaban na Ryzyko! Zaangażowana jest Straż Ochrony Kolei oraz policja. Funkcjonariusze sprawdzają przekraczanie skrzyżowań torów z drogą przez kierowców i pieszych oraz przypominają o bezpieczeństwie. 

- Przypominamy, że znak stop nakazuje bezwzględne zatrzymanie się przed przejazdem, nie wolno ignorować czerwonych świateł zapowiadających przejazd pociągów, a slalom miedzy rogatkami to najkrótsza droga do tragedii. Rozsądek i postępowanie według przepisów jest gwarancją bezpiecznych podróży nie tylko podczas wakacji – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Tego lata tylko akcje „Bezpieczny Piątek” zorganizowano już na ponad 250 przejazdach kolejowo-drogowych. Do kierowców trafiło ponad 20 tysięcy ulotek. Funkcjonariusze SOK i policji pouczyli za nieprawidłową jazdę 655 kierowców i pieszych. Przeprowadzono 157 kontroli trzeźwości, a 327 osób - szczególnie rażąco naruszających bezpieczeństwo - ukarano mandatami. PLK apelują do kierowców także w mediach społecznościowych, są filmy i konkursy. Ponadto o zasadach bezpieczeństwa przypominają warsztaty dla ośrodków szkoleń kierowców, a także prezentacje na monitorach dworcowych i w pociągach. 


„Bezpieczny Przejazd…”, czyli Szlaban na Ryzyko!

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko” (www.bezpieczny-przejazd.pl) prowadzona jest już dwanaście lat. O jej znaczeniu świadczą patronaty. Tegoroczna trzynasta edycja otrzymała patronat Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Wspierają ją przewoźnicy oraz organizacje pozarządowe. Celem kampanii jest ograniczanie negatywnych zachowań na przejazdach kolejowo-drogowych. Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko! jest jedną z największych w Europie. 


Kampania w liczbach (styczeń – czerwiec 2017):
  • 296 prelekcji edukacyjnych na temat bezpieczeństwa kolejowego
  • 128 akcji ulotkowych i prewencyjnych na przejazdach/przejściach (w tym 98 w ramach projektu „Bezpieczny piątek)
  • 45 imprez plenerowych
  • 41 000 odbiorców kampanii informacyjnej ze wskazówkami dla pieszych i kierowców na Facebooku
  • 3 warsztaty dla Ośrodków Szkoleń Kierowców z zasad bezpieczeństwa na terenach kolejowych
  • 5 symulacji zderzenia lokomotywy z samochodem
  • konkurs „Nakręć się na bezpieczeństwo” promujący bezpieczeństwo na terenie kolejowym
  • quiz wiedzy promujący bezpieczeństwo na terenie kolejowym w social mediach
  • kampania spotowa na ekranach LCD w placówkach pocztowych
  • kampania realizowana we współpracy z programem MaturaToBzdura.tv
  • 417 000 wyświetleń odcinka o bezpieczeństwie programu MaturaToBzdura.tv
  • 11 przewoźników kolejowych zaangażowanych w akcję ulotkową w pociągach
  • 86 000 ulotek rozdystrybuowanych wśród pasażerów pociągów
  • 27 000 poradników ze wskazówkami dystrybuowanych wśród pieszych i kierowców
  • 504 000 wyświetleń filmu o niewłaściwym zachowanie kierowcy na przejeździe 

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 694 480 239