Powrót

Ponad 100-tonowy most połączy dwa brzegi Warty

Zaczyna się ostatni etap prac przy konstrukcji mostu. Dwa elementy ważące łącznie 105 ton, zostaną podniesione w dwóch etapach specjalnym dźwigiem, przystosowanym do tak dużego obciążenia. Osadzenie ich będzie ukoronowaniem konstrukcji ważącej ponad 780 ton. W operację zaangażowanych będzie łącznie blisko 40 osób. Ułożenie nowej konstrukcji otworzy drogę kolejarzom do montażu nowych torów i sieci trakcyjnej. Ten etap prac zakończy się w listopadzie. 

Dotychczas pod nadzorem konserwatora zabytków, wzmocniono i odrestaurowano 3 filary przeprawy. 4 nowe przęsła przed montażem zabezpieczono warstwą antykorozyjną, co wydłuży czas ich eksploatacji. Kończą się prace renowacyjne i wzmacniające przyczółki. Polskie Linie Kolejowe zadbały o zachowanie historycznego wyglądu obiektu – kratownice mostu zostały odrestaurowane i staną się ponownie elementami mostu.

Pierwszy etap prac, wart 17 mln zł, ma zakończyć się w listopadzie. W kolejnym wyremontowana zostanie druga część mostu. Realizację tego przedsięwzięcia zaplanowano w 2016 r.

Remont mostu kolejowego w Starołęce jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na trasie kolejowej Kluczbork – Poznań. W jego ramach wykonano rewitalizację ponad 125 km torów, 14 peronów, ponad 50 rozjazdów i około 100 przejazdów kolejowo – drogowych. Prace wykonywane na przeprawie w Starołęce to kolejny etap poprawy stanu trasy. Pociągi na trasie Kluczbork – Poznań będą mogły jechać z prędkością 120 km/h. Zwiększy to komfort jazdy na tym odcinku oraz poprawi bezpieczeństwo podróżujących.



Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
zbigniew.wolny@plk-sa.pl
T: +48 61 633 14 49
T: +48 600 084 749