Powrót

Podróże Skarżysko-Kamienna – Tomaszów Mazowiecki z nowych peronów

peron i tor w Kornicy, fot. Izabela Miernikiewicz

W grudniu, od nowego rozkładu jazdy zaplanowano przywrócenie połączeń pasażerskich między województwami świętokrzyskim i łódzkim.

Na stacjach i przystankach: Skarżysko Milica, Stąporków, Bliżyn, Końskie i Opoczno wybudowano nowe perony, na których ułożona została nawierzchnia z płyt wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla niewidomych i niedowidzących. W budowie są pochylnie i drogi dojścia na perony. Zapewniony będzie dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Na przystankach: Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń poprawiona została nawierzchnia peronów. Montowane jest nowe oświetlenie. Rozpoczyna się montaż wiat, ławek i gablot informacyjnych. Odnowiony zostanie peron w Wąsoczu Koneckim.

Nowe tory i przebudowane przejazdy

Są już nowe tory na stacjach Końskie i Stąporków. Zapewniony będzie sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych. Budowany jest tor przy nowym peronie w Opocznie. Kierowcy korzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych w Końskich i Bliżynie.

Prace są realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” i zadania uzupełniającego (Opoczno i Wąsocz Konecki). Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 28,3 mln zł.

Kontakt dla mediów:
Izabela Miernikiewicz
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 571 370 316