Powrót

Podróże koleją w okresie Wszystkich Świętych

Zdjęcie do informacji prasowej - pasażerowie na peronie

Podróżni wybierający się koleją na Wszystkich Świętych i najbliższy weekend na największych dworcach mogą liczyć na wsparcie informatorów mobilnych. Informatorzy pomogą znaleźć odpowiedni peron, przekażą informacje o rozkładzie jazdy i możliwości dogodnej przesiadki. Dodatkowe wsparcie będzie m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. Na dworcach przewidziano wzmocnione patrole Straży Ochrony Kolei.

Służby techniczne w gotowości

Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przez całą dobę czuwają nad sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów. Dyspozytorzy utrzymują kontakt z przewoźnikami oraz analizują prognozy pogody. W okresie Wszystkich Świętych w dyspozycji będzie 160 zespołów szybkiego usuwania awarii na kolei oraz 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Na sieci kolejowej zabezpieczono również ok. 70 pociągów sieciowych na wypadek usterek sieci trakcyjnej i 7 lokomotyw osłonowych.

Dodatkowy pociąg TLK Małopolska BIS i więcej miejsc w składach PKP IC

Pasażerom, którzy zechcą wybrać się w podróż koleją od 30 października do 4 listopada, PKP Intercity zapewni składy wzmocnione o dodatkowe wagony. W niedzielę 04.11 w trasę wyjedzie dodatkowy pociąg TLK Małopolska BIS relacji Kraków Główny (15:45) – Warszawa Wschodnia (18:45). Na bieżąco monitorowana będzie frekwencja w pociągach i jeśli zajdzie potrzeba, w miarę możliwości, składy uzupełniane będą dodatkowymi wagonami. Więcej o ofercie przewoźnika na www.intercity.pl.


Działania Straży Ochrony Kolei dla bezpiecznych podróży

Ponad 3 000 funkcjonariuszy SOK czuwać będzie nad bezpieczeństwem podróżnych podczas przejazdów na Wszystkich Świętych. Dodatkowe patrole pojawią się na stacjach, dworcach i w pociągach. By zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa będą zespoły terenowe SOK z psami. Na stacjach i wzdłuż linii działać będzie 9 Mobilnych Centrów Monitoringu. Nocą efektywne działania funkcjonariuszy zapewni specjalne wyposażenie – lornetki termowizyjne i noktowizory. Funkcjonariusze grup operacyjno-interwencyjnych SOK prowadzić będą działania także po cywilnemu w pociągach pasażerskich i na stacjach kolejowych.

Dodatkowego wsparcia w okresie świątecznym udzielą również funkcjonariusze policji, Straży Granicznej i Żandarmerii Wojskowej.

Do dyspozycji podróżnych jest całodobowy numer alarmowy SOK – (22) 474 00 00. Funkcjonariusze reagują na każde zgłoszenie.

Całodobowe wsparcie podróżnych

Całodobowo działa Centrum Wsparcia Klienta (CWK), które zajmuje się obsługą pasażerów na każdym etapie podróży. Przy zmianach w kursowaniu pociągów CWK współpracuje w organizacji komunikacji zastępczej, umożliwiając pasażerom sprawne kontynuowanie podróży. Na kilkudziesięciu największych dworcach zapewnia przekąski i ciepłe napoje dla podróżnych z pociągów opóźnionych powyżej 120 minut. Na 11 największych dworcach pasażerom pomagają pracownicy specjalnych punktów informacyjnych – InfoDworców.

Sprawdź godzinę odjazdu pociągu przed rozpoczęciem podróży

Informacje o rozkładzie jazdy dostępne są na stronach internetowych: portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl oraz w aplikacji Rozkład Kolejowy. Na stacjach, przystankach i dworcach prezentowane są na plakatach, wyświetlaczach i infokioskach. Informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity można znaleźć na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200*.

Szlaban na ryzyko!

Przedłużony listopadowy weekend to także czas wzmożonego ruchu na drogach. Każdy kierowca i pieszy musi pamiętać o przestrzeganiu przepisów ruchu drogowego i zachowaniu ostrożności przy przekraczaniu przejazdów kolejowo-drogowych. W okresie listopadowego weekendu będą o tym przypominać w okolicy skrzyżowań toru i drogi funkcjonariusze SOK.

PLK apelują o rozwagę na bezpieczny-przejazd.pl.

W przypadku awarii lub nieprzewidzianego zdarzenia na przejeździe, dodatkowe informacje są na specjalnej naklejce (#ŻółtaNaklejkaPLK) – na wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja lub na słupku rogatki. Na każdej naklejce są trzy podstawowe dane: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112 oraz numery „awaryjne”. W przypadku zagrożenia życia na terenie kolejowym i po połączeniu z numerem 112, kierowca podaje indywidualny numer przejazdu z żółtej naklejki, który pozwala szybko zlokalizować miejsce zdarzenia i jeśli jest taka konieczność wstrzymać ruch pociągów.


Kontakt dla mediów:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239

PKP Intercity S.A.
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik prasowy
rzecznik@intercity.pl
tel. 505 554 384

Polskie Koleje Państwowe S.A.
Michał Stilger
Rzecznik prasowy
Michal.Stilger@pkp.pl
tel. 798 962 993

*(opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto, usługę świadczy PKP Intercity S.A.).