Powrót

Nowy przystanek kolejowy Iwiny w aglomeracji wrocławskiej

Budowa nowego przystanku Iwiny i przejeżdżający pociąg, fot. Mirosław Siemieniec.

Przystanek Iwiny w połowie roku umożliwi mieszkańcom osiedli z rejonu Jagodna oraz Iwin szybki, dogodny i bezpieczny oraz alternatywny względem samochodu dojazd koleją do centrum Wrocławia lub podróże w kierunku Ziębic, Kłodzka i Międzylesia.

Rozpoczyna się budowa drugiego peronu i prace przy drugim torze. Wykonana jest konstrukcja pierwszego peronu i część prac przy przejściu podziemnym. Wykonawca zakończył już zasadnicze prace przy pierwszym torze.

Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości 3,5 m z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Wysokość obiektu ułatwi podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe.

Prace obejmują niezbędną przebudowę torów i sieci trakcyjnej. Nowy przystanek budowany jest przy zachowaniu rozkładowego kursowania pociągów na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie. Prowadzenie prac, obok przejeżdżających składów, wymaga od wykonawcy zachowania szczególnego bezpieczeństwa.

Inwestycja za 8,8 mln zł (netto) jest realizowana w formule projektuj i buduj. Roboty poprzedzone były fazą projektową. Projekt uwzględnia współpracę z władzami samorządowymi – dojazd do przystanku wykona gmina Siechnice. Nowy przystanek zostanie udostępniony podróżnym w połowie roku. Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” jest współfinansowany z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).

Budowa przystanku w Iwinach, to kolejna inwestycja zwiększająca dostępność do kolei w aglomeracji wrocławskiej. W ubiegłym roku został wybudowany przystanek w Mokronosie Górnym. Przebudowywany jest przystanek Wrocław Muchobór. Oba obiekty są również współfinansowane z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF).

Dodatkową ofertę podroży koleją oraz łączenie przejazdów koleją i komunikacją miejską zapewni przystanek Wrocław Szczepin. Odnawiane i budowane są nowe przystanki na trasie z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza oraz z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy.
 

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
 

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239