Powrót

Linia kolejowa Częstochowa – Koniecpol. Wygodniejsze podróże i sprawniejszy przewóz towarów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają standard obsługi podróżnych na linii Koniecpol – Częstochowa Stradom. Po kompleksowej przebudowie peronów w Juliance i Lusławicach, pasażerowie jeszcze w tym miesiącu skorzystają z odnowionych peronów na przystankach: Koniecpol Magdasz, Staropole Częstochowskie i Podlesie. Obiekty są wyposażane w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki. Nowe tablice i oznakowanie poprawią informację. Są również udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – nowe pochylnie, oznakowanie tras i dróg dojścia. W I kwartale przyszłego roku uruchomiony zostanie nowy system zapowiedzi megafonowych i monitoringu. 

Modernizowany jest również most nad Pilicą w Koniecpolu. Obecny, jednoprzęsłowy most, na którym zostało wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h ze względu na parametry techniczne, zostanie zastąpiony nowym, trzyprzęsłowym z betonu sprężonego. Dzięki przebudowie mostu zostanie zwiększona prędkość do 120 km/h. Planowany termin zakończenia prac związanych z modernizacją mostu - II kwartał 2017 r. Koszt inwestycji to prawie 8 mln zł, a środki, z których jest finansowana pochodzą z budżetu.

Inwestycja pn.: „Wykonanie przebudowy mostu w torze nr 2 oraz przebudowy peronów w torze nr 1 i 2 na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie” w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom”. 


Wygodniejsze stacje Częstochowa i Częstochowa Stradom

Na stacji w Częstochowie już od lipca podróżni korzystają z 3 przebudowanych peronów. Platformy zostały wyposażone w nową nawierzchnię, wiaty oraz ławki i tablice informacyjne. 

Są również dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Przebudowane przejście pod torami łączące budynek stacji Częstochowa Stradom z peronem nr 2 znacznie poprawiło komunikację. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni. Tunel wyposażony jest w monitoring. Przebudowa peronów na stacji Częstochowa i budowa przejścia pod torami na stacji Częstochowa Stradom kosztowały ok. 11 mln zł.


Szybciej z Warszawy do Wrocławia

W 2015 roku zakończyła się rewitalizacja linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie. Efektem prac jest m.in. krótka podróż z Warszawy do Wrocławia i Opola oraz z Krakowa do Wrocławia. Na inwestycję przeinaczono ponad 350 mln zł.



Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 192