Lepsza kolej w Beskid Żywiecki i pod Tatry – postępuje modernizacja trasy (Fotorelacja)

Dzięki inwestycji PLK SA linia kolejowa nr 97 Sucha Beskidzka – Żywiec przekształca się w nowoczesną trasę. Pod koniec przyszłego roku pasażerowie zyskają nowy standard podróżowania w Beskid Żywiecki i pod Tatry. Będą dogodniejsze możliwości dojazdu do pracy i szkoły, a także w celach turystycznych i okazjonalnych.
Ruszyła budowa nowych torów na długości 35 km między Suchą Beskidzką a Żywcem, którą poprzedziła rozbiórka wyeksploatowanych elementów infrastruktury kolejowej: szyn, podkładów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wzmocniono i ulepszono podtorze oraz zabezpieczono skarpy. Trwa układnie kabli dla sieci teletechnicznych oraz sterowania ruchem kolejowym. Nowe elementy widoczne są również na peronach: Stryszawa, Żywiec Sporysz, Pewel Mała, Pewel Wielka Centrum, Pewel Wielka. Zmodernizowane obiekty zapewnią lepszą dostępność i komfort dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Komunikację ułatwią ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Lepszy poziom obsługi pasażerów zagwarantuje także wyposażenie przystanków w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie i oświetlenie.
Istotną część zadań inwestycyjnych na linii nr 97 stanowi przebudowa 90 przepustów, remont 10 mostów i 1 wiaduktu. Realizowane prace zapewnią dobry stan techniczny tych obiektów i pozwolą na sprawne oraz bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Prace między Suchą Beskidzką a Żywcem prowadzimy w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka.”
Termin zakończenia planowany jest na drugie półrocze 2026 r. Finansowanie projektu o wartości 440 mln zł netto zaplanowano ze środków Krajowego Planu Odbudowy.