Powrót

Kraków Główny: piękno i nowoczesność

Peron I jest już oddany do użytku, a od kilku dni pierwsi podróżni mogą również korzystać z peronu III. To dobra wiadomość, zwłaszcza, że prace przebiegają terminowo, a nowa elementy infrastruktury kolejowej zapewniają  wyższy standard obsługi pasażera. Tempa nabrała również modernizacja Tunelu Magda. Na ścianach tunelu pojawi się specjalna okładzina, wymieniona zostanie instalacja oświetleniowa i nagłośnienie, pojawią się nowe tablice informacyjne i wyświetlacze. Kostkę betonową na podłodze zastąpi posadzka granitowa. Zastosowane materiały budowlane są najwyższej klasy. Wiaty peronowe zostały obłożone trwałymi i estetycznymi panelami aluminiowymi. Stacja Kraków Główny nabrała dzięki temu lekkości i wygląda nowocześnie. Będzie bezpieczniej! Wyburzono już część peronu IV, gdzie ma powstać plac manewrowy dla karetek i ratownictwa technicznego. Powstała w ten sposób droga przeciwpożarowa pozwoli na szybką reakcję służb w razie pożaru czy awarii. Ponadto, w trosce o dobro osób
niepełnosprawnych montowane są specjalne ułatwienia, pozwalające na szybsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się po peronach. Już w listopadzie uruchomione zostaną dodatkowe windy na peronach I i III. Stacja Kraków Główny ma strategiczne znaczenie dla podróżnych z aglomeracji, regionu, całej Polski, a nawet z zagranicy. Jest jedynym w kraju tak bogato wyposażonym centrum komunikacyjnym, które umożliwia przesiadkę np. z pociągu dalekobieżnego do pociągu jadącego na lotnisko. W obrębie dworca można się przesiąść do linii podziemnego tramwaju, autobusu miejskiego, podmiejskiego lub dalekobieżnego. Na pasażerów czekają również miejsca do parkowania aut osobowych zbudowane bezpośrednio nad torami. Na jednym z peronów jest również parking rowerowy. Na stację Kraków Główny dojeżdżaj, między innymi, pociągi z Wieliczki. Na końcu modernizowanej linii Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek, nieopodal zabytkowej kopalni soli, powstanie nowy przystanek osobowy. Powstaną również dwa parkingi Park&Ride przy stacji Wieliczka i Wieliczka Rynek. Wartość robót budowlanych wyniesie finalnie ponad 126 mln zł brutto. Kiedy ujrzymy 100 procent efektów prac? W maju 2012 roku. Na tę właśnie datę przewidywane jest zakończenie realizacji projektu.   Zobacz fotogalerię          

Informacje dla mediów

Maciej Dutkiewicz

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrum Realizacji Inwestycji

tel.22 47 336 40, e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl


Modernizacja infrastruktury kolejowej stacji Kraków Główny odbywa się w ramach projektu POliŚ 7.3-7 „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej"