Powrót

Kluczbork – Ostrzeszów - krótsza podróż i lepsze warunki obsługi pasażerów

Głównym celem wartej 260 mln zł inwestycji PLK było skrócenie czasu podróży, czyli lepsza oferta dla pasażerów i przewoźników towarowych. Przejazd pociągów dalekobieżnych pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem od października skróci się o kilkanaście minut, a od grudnia o 20 minut, (pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, o ok. 11 minut). Po zmianach składy pasażerskie mogą rozpędzić się do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Jadą także ciszej.

Pociągi jadą ciszej dzięki zastosowaniu bezstykowej metody łączenia szyn. Niższy poziom hałasu wykazały badania wykonane po zakończeniu prac – mówi Sebastian Mech, dyrektor projektu z Polskich Linii Kolejowych. 

Poza skróceniem czasu przejazdu, inwestycja PLK poprawiła komfort obsługi pasażerów na stacjach w: Biskupicach, Krzywiźnie, Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Słupi, Kępnie, Domaninie oraz Ostrzeszowie. Odnowiono 12 peronów - są podwyższone, co ułatwia wsiadanie do pociągu, mają wiaty nowe oznakowanie oraz ławki, tablice informacyjne i kosze. Zamontowano także nowe lampy i naprawiono system nagłośnienia. Osobom niepełnosprawnym obsługę ułatwiają pochylnie, dodatkowe poręcze, czy wypukłe linie bezpieczeństwa przed krawędzią peronu.

Inwestycja poprawiła również bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Na zlecenie PLK wymieniono 62 rozjazdy odpowiadające m.in. za sprawny przejazd pociągów przez stacje. Na 36 przejazdach kolejowo-drogowych jest nowa nawierzchnia, a część obiektów wyposażono w sygnalizację świetlną oraz półrogatki zwiększające zabezpieczenie.

Krócej także z Poznania do Katowic 

Projekt „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów”, realizowany jest na terenie dwóch województw (wielkopolskie i opolskie) i m.in. dzięki niemu oraz pracom PLK na odcinkach z Kalet do Kluczborka oraz z Ostrzeszowa do Ostrowa Wielkopolskiego czas przejazdu pomiędzy Poznaniem i Katowicami skróci się o 1h 30 min. W znaczny sposób usprawni się komunikacja pasażerska i towarowa, regiony będą miały ułatwione kontakty gospodarcze społeczno-kulturowe oraz turystyczne.

Liczby inwestycji Kluczbork – Ostrzeszów:
  • 86 km nowych torów
  • 62 nowe rozjazdy
  • 36 odnowionych przejazdów
  • 12 odnowionych peronów.



Projekt POIiŚ 7.1-79 "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko



Kontakt dla mediów:

Karol Jakubowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
karol.jakubowski@plk-sa.pl 
tel. 668 679 414