Powrót

Gliwice: wygodniej dla pasażerów na peronach i w hali dworca

Inwestycja w Gliwicach obejmuje modernizację budynku dworca i stacji. Dla podróżnych dostępne są już trzy zmodernizowane perony z antypoślizgową nawierzchnią. Zamontowane zostały gabloty informacyjne, nowe oświetlenie, nagłośnienie oraz wyświetlacze z informacją dla podróżnych. W sierpniu zakończą się prace przy czwartym peronie. Dojście do peronów umożliwia tunel, łączący budynek dworca z peronami i wyjściem ze stacji na ulicę Tarnogórską. Ekipy wykonawcy kończą prace związane z uruchomieniem schodów ruchomych, wind i drugiego tunelu.

Prace wykonane przez zarządcę infrastruktury obejmują także przebudowę torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zamontowanie pod torami specjalnych mat wibroizolacyjnych zmniejszy poziom drgań i hałasu na stacji.

Od dzisiaj pasażerowie mogą korzystać z odnowionej hali głównej, wyposażonej w kasy, miejsca do siedzenia i punkt informacyjny. Z myślą o osobach poruszających się na wózkach inwalidzkich, część okienek kasowych została obniżona. Na posadzce pojawiły się również linie prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku zamontowano także nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Pasażerowie korzystają także ze znajdującej się w budynku dworca tzw. hali PKS i prowadzącego do niej łącznika. Obecnie wykonawca realizuje prace w części administracyjnej budynku. Uruchamiane są również instalacje. Trwają także prace adaptacyjne w lokalach komercyjnych zlokalizowanych w hali głównej, łączniku i hali PKS.

Przebudowa stacji w Gliwicach to wspólne przedsięwzięcie PKP S.A. oraz PLK. Po zakończeniu wszystkich prac podróżni będą korzystać z nowoczesnego i funkcjonalnego dworca dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych, z czterech w pełni zmodernizowanych peronów oraz ułatwiających do nich dojście tuneli.

Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie całego kompleksu podróżnym planowane jest na przełomie III i IV kwartału 2016 r., po odbiorach końcowych przez odpowiednie służby i inwestora.

Koszt inwestycji ok. 120 mln zł netto, jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A.



Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48  694-480-192