Powrót

Bezpieczniej na torach między Dębicą a Rzeszowem

Sędziszów Małopolski - stacja z wiaduktem 

W Sędziszowie Małopolskim nowy wiadukt nad torami - estakada drogowa usprawni system komunikacji i zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe (ul. Partyzantów, ul. Konopnickiej). Ponad 450 m obiekt, z dwoma pasami ruchu po 3,5 m oraz z chodnikiem i ścieżką rowerową, przebiega od skrzyżowania ulic Kroczki, Partyzantów, Armii Krajowej nad torami stacji Sędziszów Małopolski i nową drogą, łączącą ul. Borkowską z ul. Konopnicką. Wiadukt zapewni bezpieczniejsze podróże pasażerom pociągów i wyeliminuje postoje kierowców przy zamkniętych rogatkach. Estakada zostanie otwarta w piątek 1 września. 

- Zbudowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wiadukt nad torami w Sędziszowie Małopolskim istotnie ułatwi i usprawni komunikacje w mieście i regionie. Pozytywnie wpłynie na organizację ruchu i znacząco skorzystają z tego mieszkańcy. Podobnie jak zmodernizowana stacja stanowi dobrą wizytówkę zmieniającej się dziś kolei – mówi Bogusław Kmieć, burmistrz Sędziszowa Małopolskiego. 

Komunikację drogową w Sędziszowie Małopolskim poprawił także zmodernizowany wiadukt kolejowy na ul. Kolbuszowskiej (nad drogą wojewódzką). Ruch samochodowy odbywa się teraz dwoma pasami, poprzednio kierowcy musieli jeździć wahadłowo. Wykonanie chodnika i ścieżki rowerowej dodatkowo zapewniło bezpieczeństwo pieszym i rowerzystom.

Poza nowym obiektem drogowym i usprawnieniem systemu komunikacji PLK zwiększyły komfort obsługi podróżnych na peronach stacji Sędziszów Małopolski. Obiekty są lepiej oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i tablice informacyjne. Trzy przejścia podziemne zapewniają bezpieczne dojście do peronów oraz wygodne skomunikowanie dwóch części miasta. 


W Dębicy bezpiecznie pojedziemy pod torami

W Dębicy PLK wybudowały bezpieczny przejazd pod linią kolejową w ciągu ul. Konarskiego oraz ul. Głowackiego i Staszica. Obiekt jest po odbiorach technicznych i jeszcze we wrześniu przewidziane jest uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i oddanie wiaduktu do ruchu. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo–drogowy. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym i ułatwi komunikacja w regionie.

Inwestycja na linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów obejmuje blisko 140 km torów oraz 139 obiektów, m.in. wiaduktów, mostów i estakad. Na Podkarpaciu, na linii kolejowej, tylko w miejscu istniejących wybudowano 51 nowych wiaduktów i przejść, a dodatkowo w nowych lokalizacjach 8 obiektów. 

Obecnie czas przejazdu najszybszych pociągów z Rzeszowa do Krakowa wynosi 1h 46 min. Po zakończeniu wszystkich prac dodatkowo ulegnie skróceniu - składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km /h.


Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Jego koszt to ok. 3,4 mld  PLN, z czego kwota dofinansowania z UE to ok. 2,3 mld PLN.

 

Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
tel. 694 480 153
e-mail: dorota.szalacha@plk-sa.pl