Powrót

Zmiana rozkładu jazdy pociągów od 1 marca 2011

Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jest konieczne, ponieważ prace prowadzone na wymienionych powyżej liniach spowodują, iż na znacznych odcinkach z ruchu będzie wyłączony jeden z torów, a jazda pociągów będzie odbywała się w obu kierunkach wahadłowo po jedynym czynnym torze. Alternatywą byłoby prowadzenie prac z całkowitym zamknięciem linii dla ruchu pociągów. W przypadku tych linii taki wariant nie mógł być brany pod uwagę.

Wszystkie rozwiązania, jakie zostaną przyjęte w nowym rozkładzie, zostały opracowane wspólnie z zainteresowanymi przewoźnikami pasażerskimi i przez nich zaakceptowane.

 

  • Szczegółowe rozkłady jazdy zostaną podane do wiadomości Podróżnych przez przewoźników.

Na wymienionych liniach zostanie zmniejszona ilość pociągów. Jest to konieczne, ponieważ zamknięcie dla prac torowych jednego z dwóch torów ogranicza przepustowość linii kolejowej, czyli ilość pociągów, jaka może nią przejechać.

 

  • Na linii Warszawa – Gdynia – Warszawa ograniczenia w kursowaniu pociągów będą dotyczyły:

- pociągów trójmiejskiej SKM na odcinku Tczew – Gdańsk – Tczew,
- pociągów Kolei Mazowieckich na trasach: Warszawa – Nasielsk – Warszawa i Warszawa – Wieliszew – Warszawa,
- pociągów PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych na trasie Warszawa – Gdańsk – Warszawa.

Niektóre pociągi zostaną skierowane trasą przez Kutno, Toruń i Iławę.

Czasy przejazdu pociągów dalekobieżnych wyniosą:

- na trasie Warszawa Centralna – Gdańsk Gł. od 310 do 342 minut,
- na trasie Gdańsk Gł. – Warszawa Centralna od 327 do 360 minut,
- na trasie Warszawa Centralna – Toruń – Iława – Gdańsk Gł. i w kierunku przeciwnym 351 minut.

 

  • Na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa ograniczenia będą dotyczyły:

- pociągów PKP Intercity relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Gł.,
- pociągów Przewozów Regionalnych relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Płaszów i Warszawa Wschodnia – Zakopane.

Na trasie Warszawa – Katowice – Warszawa pozostanie dotychczasowa ilość pociągów, zmianie ulegnie czas przejazdu na tym odcinku.

Czasy przejazdu pociągów wyniosą:

- na trasie Warszawa Centralna – Kraków Gł. od 173 do 194 minut,
- na trasie Kraków Gł. – Warszawa Centralna od 174 do 187 minut,
- na trasie Warszawa Centralna – Katowice od 159 do 176 minut,
- na trasie Katowice – Warszawa Centralna od 160 do 180 minut.

 

  • Na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa ograniczenia będą dotyczyły:

- pociągów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna,
- pociągów Kolei Mazowieckich na odcinkach Warszawa – Skierniewice i Warszawa – Żyrardów.

Wybrane pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Żyrardów – Skierniewice – Skierniewice będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach.

Trasa niektórych pociągów na trasie Warszawa – Otwock – Warszawa zostanie skrócona do stacji Warszawa Wawer i Warszawa Falenica, odwołany zostanie 1 pociąg na odcinku Otwock – Pilawa – Otwock.

Czasy przejazdu pociągów dalekobieżnych wyniosą:

- na trasie Łódź Fabryczna – Warszawa Centralna od 112 do 131 minut,
- na trasie Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna od 107 do 114 minut.

 

Przepraszamy Podróżnych za wszystkie utrudnienia związane z podróżowaniem w okresie wielkiego nasilenia prac modernizacyjnych na polskich torach. Liczymy na Państwa zrozumienie, że wielkie inwestycje współfinansowane ze środków Unii Europejskiej muszą być wykorzystane w terminie i z pożytkiem dla Pasażerów. Efektem tych prac będzie znaczne skrócenie czasu przejazdu między Warszawą a Katowicami, Krakowem, Łodzią i Gdańskiem już w przyszłym roku.

 

Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Krzysztof Łańcucki