Powrót

Zielona Góra – bezpieczniej i wygodniej ze stacji do miasta

Realizacja inwestycji pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym. Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części Zielonej Góry. Łączna wartość przedłużenia tunelu realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za prawie 8 mln zł oraz przebudowy wiaduktu i budowy jednolitych zadaszeń (finansowanie w 80% przez miasto) to około 26 mln zł.

W październiku PLK podpisały umowę na budowę tunelu. Za rok – w listopadzie skorzystają z niego podróżni i mieszkańcy. Tunel zostanie prawie dwukrotnie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, ułatwiające dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością, podróżnych z cięższym bagażem i rowerzystów. Zakres prac obejmuje również przebudowę odwodnienia tunelu. Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.  

Rozbudowa tunelu wraz z wybudowaniem pochylni pieszo-rowerowych jest pierwszą częścią zamówienia. Drugą stanowią dwa zdania które w 80% finansuje miasto: (1) zabudowa zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz (2) przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego.

Po ukończeniu inwestycji podróżni na stacji w Zielonej Górze zyskają nowe, jednolite zadaszenie peronów oraz dojścia do centrum przesiadkowego. Natomiast przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być „wąskim gardłem” w komunikacji miasta – zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów. 

Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Pierwszą fazą realizacji będą prace projektowe. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada. 


Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239