Powrót

Ze stacji Szczecinek będzie podróżowało się wygodniej

Perony na stacji kolejowej Szczecinek_fot. Bartosz Pietrzykowski (1)

Inwestycja w ramach umowy podstawowej zakłada modernizację peronu nr 1 na stacji Szczecinek. Dodatkowo w ramach postępowania przetargowego przewidziane są prawa opcji, umożliwiające poszerzenie zakresu prac o modernizację peronów nr 2 i nr 3 oraz powstanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.

Wyższe perony ułatwią podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Antypoślizgowa nawierzchnia będzie posiadała ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Nowe wiaty i ławki zapewnią komfortowe oczekiwanie na pociąg. Bezpieczne podróżowanie po zmroku zapewni energooszczędne oświetlenie LED. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem, gabloty i wyświetlacze z rozkładami jazdy oraz nagłośnienie. Dzięki budowie windy na peronie nr 1 stacja będzie bardziej dostępna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Warto przypomnieć, że w 2016 roku na stacji za ok. 2,6 mln zł wyremontowaliśmy przejście pod torami oraz zamontowaliśmy windy na perony nr 2 i 3 oraz platformę przyschodową na peron nr 1.

Wykonawcą prac, które będą prowadzone w formule „projektuj i buduj”, będzie firma RAJBUD Sp. z o.o. Zakończenie prac przy peronie nr 1 planowane jest w IV kwartale 2025 r. W przypadku skorzystania z prawa opcji, zakończenie prac na peronach nr 2 i 3 planowane jest do końca 2026 r. Wartość robót w ramach umowy podstawowej to niespełna 7,5 mln zł netto (ponad 9,2 mln zł brutto), a wszystkich robót, razem z prawami opcji to niespełna 19 mln zł netto (ponad 23,2 mln zł brutto).

Modernizacja peronów na stacji Szczecinek, podobnie jak budowa nowego przystanku Szczecinek Bugno, znacząco poprawią jakość podróży koleją. Te inwestycje przynoszą realne korzyści dla mieszkańców, zapewniając lepszy i wygodniejszy dostęp do kolei – powiedział Jacek Krzemiński, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Szczecinie.

Od 9 czerwca ubiegłego roku mieszkańcy Szczecinka korzystają już z nowego przystanku Szczecinek Bugno (linia kolejowa nr 404 Szczecinek – Kołobrzeg), który również powstał w ramach tzw. programu przystankowego. Jego budowa kosztowała ok. 2,7 mln zł.

Program przystankowy w województwie zachodniopomorskim

Celem „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Zaplanowane zadania inwestycyjne umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzywojewódzkiej. W skali całego kraju, w ramach Programu Przystankowego, przewidziano budowę lub modernizację 214 przystanków kolejowych. Na ten cel przeznaczono ponad 1 mld zł. Zaplanowano także realizację ponad 100 parkingów przy istniejących i nowo budowanych przystankach. Kwota przeznaczona na budowę parkingów to 88 mln zł.

W województwie zachodniopomorskim projekt przystankowy obejmuje 11 lokalizacji: Koszalin Politechnika, Koszalin Wschodni, Kołobrzeg Ogrody, Kołobrzeg Radzikowo, Świdwin Zamek, Szczecinek Bugno, Recz Pomorski, Łubowo, Złocieniec, Radziszewo i Szczecinek.

Kontakt dla mediów:
Bartosz Pietrzykowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 515736460