Powrót

Ze stacji Łódź Kaliska więcej możliwości podróży koleją

Stacja Łódź Kaliska, zmodernizowane perony nr 1 i 2, podróżni na peronie, pociąg fot. Rafał Wilgusiak PLK

Od nowego rocznego rozkładu jazdy (11 grudnia) na Łodzi Kaliskiej wsiądziemy m.in. do PKP Intercity „Kociewie”, „Witkacy”, „Barbakan”, „Hutnik”, „Chemik”, „Doker”, „Flisak”, które jeździły zmienioną trasą przez Zgierz, Łódź Marysin i Łódź Widzew. Przez Łódź Kaliską będą kursowały wszystkie pociągi regionalne i aglomeracyjne z kierunku Zduńskiej Woli i Sieradza.

Podróżni korzystają z pięciu nowych peronów. Są ławki oraz wiaty i osłonięte poczekalnie. Jasne oświetlenie zapewnia większe bezpieczeństwo po zmroku, a czytelnie oznakowane lepszą orientację na stacji.

Dojście do pociągów ułatwiają dwa nowe przejścia podziemne. Przebudowa stacji integruje kolej z komunikacją miejską. Perony są bliżej przystanków autobusowych i tramwajowych. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z wind. Jedno przejście jest przedłużeniem tunelu do dworca i prowadzi na perony 4 i 5. Przejście pod wiaduktem wschodnim jest łącznikiem placu przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym.

Nowy wiadukt i więcej pociągów

Od listopada pociągi jadą nowym wiaduktem kolejowym nad al. ks. bp Władysława Bandurskiego. Dzięki budowie 3 nowych torów zlikwidowane zostało „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej przez Łódź Kaliską Towarową do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku woj. świętokrzyskiego i podkarpackiego. Tory przygotowano do prędkości 100 km/h (przed modernizacją dopuszczalna prędkość wynosiła 40 km/h). Sprawny i bezpieczny nadzór nad ruchem pociągów zapewniają nowoczesne komputerowe urządzenia sterowania.

Lepsze podróże w aglomeracji i regionie

Kompleksowa modernizacja stacji Łódź Kaliska to istotny element przebudowy Łódzkiego Węzła Kolejowego. Po zakończeniu budowy tunelu średnicowego na stacji zatrzymają się pociągi kursujące podziemną trasą z Łodzi Fabrycznej oraz nowych przystanków: Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny.

Zadanie pn. „Zwiększenie dostępności magistrali E20 i C-E20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych” w całości finansowane z budżetu państwa. Roboty budowlane potrwają do grudnia 2022 roku. Wartość inwestycji to 339,7 mln zł netto.

Liczby inwestycji:

  • 5 zmodernizowanych peronów
  • 2 nowe przejścia podziemne
  • 1 wiadukt kolejowy
  • 15 km nowych torów i sieci trakcyjnej
  • 47 wymienionych rozjazdów

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02