Powrót

Za 11 mln zł PLK poprawia obsługę pasażerów w Częstochowie

Wprowadzenie atrakcyjnych czasów przejazdu z Częstochowy m.in. do Warszawy, Wrocławia, Krakowa zwiększyło liczbę podróżnych. Nowe przejście pod torami Częstochowy Stradom, zapewni bezpieczne dojście do pociągów. 

Częstochowa Stradom

Rozpoczęły się już prace budowlane. Przed dworcem  pracuje ciężki sprzęt. Na czas budowy przygotowano dobrze oznaczone, tymczasowe przejście przez tory. PLK planują do 20 lipca zakończenie I etapu budowy. Takie rozwiązanie zagwarantuje przejście pod torami pielgrzymom – uczestnikom Światowych Dni Młodzieży. Po uroczystościach, w ramach II etapu, prace będą kontynuowane – staną wiaty peronowe, połączone z zadaszeniem przejścia oraz zadaszenie przy budynku dworca. Przejście będzie wyposażone w pochylnie dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, system dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoring. Całość prac na stacji Częstochowa Stradom kosztuje ok. 6,7 mln zł.

Częstochowa Osobowa

Trwa remont trzech peronów: nr 1 ,1a i 2. Prace obejmują wymianę płyt peronowych na nowe z pasem bezpieczeństwa. Na stacji będzie wygodniej także dla osób niedowidzących, dzięki przygotowanym dla nich, wyczuwalnym pod stopami oznaczeniom. Na peronach będzie nowa nawierzchnia z kostki betonowej i zmienione wyposażenie, min. ławki, tablice informacyjne i kosze. Zakres prac obejmuje również remont wiat peronowych. Szacunkowy koszt robót to ok. 5 mln zł. Prace na obu stacjach wykonywane są zgodnie z harmonogramem. 


Informacje dodatkowe:
Zadania, które już zapewniły dobre podróże z Częstochowy:
Poprawa trasy Koluszki – Częstochowa objęła:
  • 43 perony, 
  • 30 mostów i 5 wiaduktów,
  • 15 przepustów i mur oporowy,
  • 34 przejazdy kolejowo-drogowe, 
  • ponad 140 rozjazdów,
  • ponad 80 km sieci trakcyjnej, 
  • ok. 160 km torów.
Projekt o wartości 615 mln zł.

Projekt POIiŚ 7.1-66 "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki - Częstochowa" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko


Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie objęła :
  • 104 km sieci trakcyjnej,
  • 98 kilometrów torów,
  • 90 rozjazdów kolejowych,
  • 71 obiektów inżynieryjnych,
  • 47 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • 17 peronów.
Projekt o wartości 350 mln zł. 

Projekt POIiŚ 7.1-67: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa - Fosowskie” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko



Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 192