Powrót

Wygodniej i ciszej między Płockiem a Kutnem

W Płocku pomiędzy stacjami Płock Radziwie a mostem kolejowym nad Wisłą, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zainstalowały specjalne urządzenia – smarownice. Nanoszą one smar na szyny, dzięki czemu ograniczane jest ich zużycie i zmniejsza się hałas. Bezstykowe połączenia toru wyeliminowało charakterystyczny stukot słyszalny dotychczas podczas przejazdu pociągu.

Na 600-metrowym moście kolejowym nad Wisłą, stare i wyeksploatowane elementy torów, tak zwane mostownice, są wymienione na nowe. Obiekt zostanie zabezpieczony warstwą antykorozyjną. Inwestycja PLK umożliwi sprawniejsze i cichsze przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych przez Płock.

Na szlaku Strzelce Kujawskie – Sierakówek – Gostynin wymieniane jest 14 km torów. Przebudowywany jest również 30-metrowy most na rzece Osetnica pomiędzy stacjami Gostynin i Łąck. Dzięki usunięciu ograniczenia prędkości na moście i pociągi przyśpieszą z 30 km/h do prędkości 60 km/h, a na trasie Strzelce Kujawskie – Gostynin pociągi będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h.

Główne prace na linii Kutno – Płock zakończą się do 30 czerwca br. W tym czasie, ze względu na szeroki zakres prac, ruch kolejowy na jednotorowej linii pomiędzy Kutnem a Płockiem został wstrzymany. Przewoźnik uruchomił zastępczą komunikację autobusową. Informacje o zmianach są dostępne na stacjach i przystankach przy rozkładach jazdy.

Wartość inwestycji na linii Kutno – Płock, finansowanej ze środków własnych spółki, to 19,8 mln zł.

Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48  22 473 30 02