Powrót

W Strzemieszycach budowane są dwa ostatnie segmenty przejścia pod torami

Stacja Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, pociąg przy peronie, w tle budowa przejścia pod torami z lotu ptaka, fot. Krzysztof Ścigała

Na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce powstaje wygodne i bezpieczne przejście podziemne łączące perony z dwiema stronami miasta. Ze stacji pasażerowie mogą wyruszyć w podróż do Katowic, Sosnowca, Sławkowa, Olkusza czy Tunelu na linii do Kielc.

Wybudowane zostały boczne segmenty przejścia pod torami. Aktualnie prowadzone są prace przy wykopie ostatnich dwóch, środkowych segmentów przejścia oraz roboty wykończeniowe wewnątrz obiektu. Do zrobienia pozostało dokończenie szybu windowego i dojść do przejścia oraz montaż przepompowni. We wrześniu rozpocznie się budowa konstrukcji zadaszenia i wind. Prace zostały zaplanowane i wpisane do rozkładu jazdy.

Systematycznie poprawiamy standard na polskich stacjach i przystankach kolejowych. Kolej się zmienia i jest to bezpieczny, komfortowy i przewidywalny środek transportu. Korzystnie zmieni się także standard kolejnej stacji w Dąbrowie Górniczej – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Pasażerowie zyskują coraz lepsze warunki podróżowania na terenie Dąbrowy Górniczej. Polska kolej korzystnie zmienia się dla podróżnych. Staje się dostępniejsza, komfortowa i bezpieczniejsza, dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., realizowanym z Krajowego Programu Kolejowego – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przejście podziemne będzie zadaszone i wyposażone w pochylnie ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Udogodnieniem będzie winda łącząca przejście podziemne z peronem. W przejściu i dojściach będą ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Zaplanowano specjalną ścieżkę dla rowerzystów. Zamontowane kamery monitoringu zwiększą poziom bezpieczeństwa. Przejście będzie wyposażone w system informacji pasażerskiej - nagłośnienie, oświetlenie, czytelne tablice z opisem wyjść, kierunków jazdy pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zadanie „Budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo-rowerowego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce” w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” we współpracy z Urzędem Gminy Dąbrowa Górnicza. Wartość zadania to 9,7 mln zł netto, w tym udział PLK SA to ok. 4,9 mln zł ze środków budżetowych. Planuje się zakończenie prac w IV kwartale 2023 r.

Większe bezpieczeństwo w Dąbrowie Górniczej, w Gołonogu i Ząbkowicach

PLK SA wspólnie z miastem Dąbrowa Górnicza wybudowały bezpieczne przejście pod torami w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.

W Dąbrowie Górniczej pociągi jeżdżą po nowym wiadukcie, który zastąpił skrzyżowanie w poziomie szyn i zapewnił sprawne przejazdy kolejowe oraz bezpieczną komunikację drogową. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej korzystają też z przejścia podziemnego, które umożliwia dostęp do peronu w stacji. Dzięki wybudowanemu przejściu pieszo-rowerowemu pod torami przy ul. Konopnickiej przekraczanie torów jest bezpieczniejsze i wygodniejsze.

W Gołonogu wybudowano nowy wiadukt kolejowy, pod którym jest droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Dojście do peronów ułatwiło nowe, bezpieczne przejście podziemne.

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Głowacka
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 697 044 571