Powrót

W dwie godziny z Warszawy do Katowic

Najważniejsze efekty modernizacji, które odczują pasażerowie, to oprócz skrócenia czasu podróży, podniesienie jej komfortu oraz wzrost bezpieczeństwa ruchu pociągów. Rozpoczęta renowacja znacznie poprawi stan techniczny całej trasy. Dzięki prowadzonym już pracom możliwe będzie przywrócenie maksymalnej prędkości eksploatacyjnej, która na tym odcinku dla pociągów pasażerskich wynosi 120 km/h, a towarowych – 100 km/h. W Zawierciu przekazano właśnie plac budowy pod tę niezmiernie ważną inwestycję.
Działania zainicjowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzone będą na szeroką skalę. Zaplanowano m.in. wymianę nawierzchni torowej na ponad 91 km, montaż 144 nowych rozjazdów oraz rewitalizację sieci trakcyjnej. Ponadto remont obejmie 9 przejazdów, 12 peronów oraz 60 obiektów inżynieryjnych. Przewidziana jest również realizacja prac związanych z przebudową systemu sterowania ruchem pociągów. 
Projekt jest niezmiernie istotny zarówno pod względem komunikacyjnym, jak i transportowym. Rozpoczęta rewitalizacja stanowi uzupełnienie prac na Centralnej Magistrali Kolejowej, w efekcie których przejazd z Warszawy do Katowic potrwa niewiele ponad 2 godziny. Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawni więc połączenie kluczowych w aspekcie społecznym i gospodarczym ośrodków – Śląska z Centralną i Północną Polską. Odgrywa także ważną rolę na arenie lokalnej – pozwoli na przyspieszenie ruchu towarowego w obrębie Zagłębia Śląsko-Dąbrowskiego.
Prace finansowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 potrwają do 2015 roku.

Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
tel. + 48 22 47 336 40
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
  

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.