Powrót

UEFA EURO 2012 – Warszawa wybiera kolor Mostu Średnicowego

Interaktywna akcja rozpoczyna się już 13 maja. Wtedy właśnie rusza zakładka na profilu Facebook miasta stołecznego Warszawy (facebook.com/warszawa), dzięki której użytkownicy portalu wezmą udział w głosowaniu na kolor dla Most Średnicowego.

Chcemy zachęcić mieszkańców oraz odwiedzających stolicę do wspólnej zabawy zapowiadającej największe wydarzenie sportowe w historii miastamówi Katarzyna Ratajczyk Dyrektor Biura Promocji Miasta. – Organizujemy imprezę, podczas której wszyscy będą mogli rodzinnie i twórczo spędzić wolny czas. Jednocześnie zachęcamy do wybrania koloru dla Mostu Średnicowego, który jest drogą kolejową prowadzącą na Stadion Narodowy.

14 maja przy placu Defilad i placu Zamkowym zostaną postawione dwie ścianki o wymiarach 5 m x 2,5 m. W sobotę miasto zaprasza wszystkich chętnych do zabawy na Placu Zamkowym. Już od godziny 14:00 będzie można malować ścianki, a tym samym oddać głos na kolor Mostu Średnicowego. Oprócz tego spotkają się także amatorzy oraz profesjonaliści gry w „zośkę” i podejmą próbę zebrania jak największej liczby graczy w jednym miejscu. Przewidziany jest również pokaz breakdance.

Miasto nie zapomniało o najmłodszych – dla nich przewidziane są specjalne zabawy z animatorami, malowanie buziek i drobne upominki.

Akcja „Maźnij mnie!” potrwa do 9 czerwca, w tym czasie codziennie będzie można pomalować ścianki. W każdy weekend miasto przewiduje dodatkowe atrakcje przy ściankach.

Głosowanie na kolor Mostu Średnicowego zakończy się oficjalnie 9 czerwca o godzinie 24:00, wtedy też zostaną podliczone głosy oddane na portalu Facebook oraz te wymalowane na ściankach. Postępy głosowania oraz relacje z akcji będzie można na bieżąco śledzić w internecie na facebook.com/warszawa. Wybór koloru zostanie zaprezentowany w czerwcu podczas pikniku „ROK DO EURO 2012”.

Kolejowy Most Średnicowy, należący do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to bezpośrednie połączenie centrum miasta z powstającym Stadionem Narodowym. – mówi Kazimierz Peryt, dyrektor projektu ds. EURO 2012 PKP PLK S.A.Zaangażowanie w akcje, które integrują społeczność lokalną, to świetny pomysł. Dlatego też chętnie zgodziliśmy się na udostępnienie mostu na potrzeby akcji promującej Warszawę w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami UEFA EURO 2012.

Akcja „Maźnij mnie! Warszawa wybiera kolor Mostu Średnicowego!” organizowana jest przez miasto stołeczne Warszawa wraz ze sponsorami globalnymi UEFA oraz PKP Polskie Linie Kolejowe. Za przygotowanie i realizację odpowiedzialna jest Agencja Kreatywna HOLO FX.

 

 

Więcej informacji:

Małgorzata Niemczuk
malgorzata.niemczuk@magnifico.com.pl
+48 607 625 166

 

Marta Brzegowa
m.brzegowa@um.warszawa.pl