Powrót

Trwa rewitalizacja linii nr 144 Opole - Fosowskie

Rewitalizacja obejmuje wymianę ponad 31 km torów, 28 rozjazdów, naprawę 25 przejazdów kolejowo-drogowych. W zakresie prac jest również wymiana i remont 24 obiektów inżynieryjnych: wiaduktów mostów, przepustów. Przebudowywane są perony m.in. na stacjach: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Suchy Bór, oraz wiaty na stacji Ozimek.
Od kwietnia br. na trasie nie kursują pociągi. Teren przejął wykonawca - konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych I Inżynieryjnych S.A. – INFRAKOL s.c. Demontowany jest tor i perony. Pracuje PUN - pociąg do potokowej wymiany nawierzchni. Na stacji Fosowskie widać już nowy tor. Prowadzone są roboty związane z wymianą rozjazdów. (Zobacz fotorelację).
Zasadnicze roboty torowe zostaną zakończone pod koniec 2013 roku, zaś cała inwestycja za 109,3 mln zł ma się zakończyć do połowy przyszłego roku. 
Zadanie realizowane na trasie Opole – Fosowskie to jeden z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą, a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego i Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy. Dalej pociągi pojadą przez Częstochowę, Fosowskie do Opola. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej już trasie E 30.
Zobacz film 1Zobacz film 2

Informacje dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: miroslaw.siemieniec@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 336 002