Powrót

Szybciej z Katowic do Krakowa. Pociągi przyśpieszą do 160 km/h.

Realizacja projektu POIiŚ 7.1-11.1 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków" polega na kompleksowej przebudowie wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii E 30,  na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (dotyczy linii kolejowych nr 134 i nr 133) o długości 58,237 km. Przewidywany koszt modernizacji to około 1,4 mld zł netto. Zakończenie realizacji robót, prowadzonych w systemie „projektuj i buduj", planowane jest na czerwiec 2014 r. Linia kolejowa E 30 stanowi część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który biegnie    z Drezna przez Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Medykę i Lwów do Kijowa. Polski odcinek tej linii liczy 677 km i łączy najważniejsze ośrodki ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie. Celem modernizacji linii E 30 jest dostosowanie stacji i szlaków do warunków technicznych, wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych, tj. do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.   Więcej informacjiZobacz prezentację

Informacje dla mediów:

Maciej Dutkiewicz

rzecznik prasowy

Centrum Realizacji Inwestycji

tel. + 48 22 47 321 47

e-mail: m.dutkiewicz@plk-sa.pl

Opracowanie: KOW Sp. z o.o.

 

Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko" na lata 2007-2013"