Powrót

Szybciej po „Nadodrzance”

W ramach zadania zostanie zmodernizowana nawierzchnia kolejowa na długości blisko 6 km między Godkowem a Chojną oraz nawierzchnia torów stacyjnych  w Kostrzynie, Godkowie i Chojnie o łącznej długości  blisko 3 km.  Wymienionych zostanie ponad sto konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Na czterech przejazdach kolejowych między Kostrzynem a Chojną PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymienią nawierzchnię torową i drogową oraz przebudują instalacje oświetleniowe. Wzdłuż modernizowanego odcinka wykonane zostanie również odwodnienie.  Po ukończeniu zadania nastąpi podniesienie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku Godków – Chojna do 120 km/h, a na stacji Kostrzyn do 100 km/h (obecnie na tych odcinkach obowiązują ograniczenia prędkości do 50 km/h) . Realizacja zawartych umów przewidziana jest do 30 listopada 2012 r. Koszt inwestycji finansowanych z budżetu państwa wyniesie ponad 24 mln PLN.  Planowane prace stanowią kontynuację modernizacji prowadzonej na „Nadodrzance”  w latach 2010 - 2011 r. W 2010 r.  kosztem 25,9  mln PLN zmodernizowano odcinek Szczecin Podjuchy – Szczecin Główny, a  w 2011 r. kosztem 24,69 mln PLN  odcinki Kostrzyn – Namyślin i Daleszewo Gryfińskie – Szczecin Podjuchy.      Linia kolejowa nr 273 (potocznie zwana „Nadodrzanką”) – to linia kolejowa łącząca Wrocław ze Szczecinem przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą i Gryfino. Położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Ma duże znaczenie zwłaszcza, między innymi, dla przewozów towarowych do portu w Szczecinie  dodatkowe informacje:
Romana Nakoneczna
PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Szczecinie
tel. 91 4713927
e-mail: r.nakoneczna@plk-sa.plrzecznik prasowy:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 
Centrum Realizacji Inwestycji
Maciej Dutkiewicz
tel. +48 22 47 321 47
e-mail: m.dutkiewicz@plk-sa.pl