Powrót

Szybciej i bezpieczniej z Redy do Helu

Prace obejmą:
  • wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad  10 km,
  • naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów na długości ponad  23 km,
  • naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km.
Trasa Reda – Hel jest jednotorową, niezelektryfikowaną, pasażersko-towarową linią. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Podróż mogłaby być krótsza ale na wielu przejazdach kolejowych maszyniści zwalniają nawet do 20 km/h, aby w razie  konieczności móc zatrzymać pociąg. Po rewitalizacji to ulegnie zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające –w tym, między innymi samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa,  rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Trasa Reda – Hel jest bardzo popularna, zwłaszcza w trakcie wakacji. Prace modernizacyjne będą wymagały okresowego zamykania linii ale roboty zaplanowano w taki sposób by nie utrudniać ruchu turystycznego w sezonie wakacyjnym. Koszt całkowity projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego  na lata 2007-2013.  

Ewa Symonowicz-Ginter
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Realizacji Inwestycji
Oddział w Gdańsku
tel. 058 721 92 07, 694 480 211
e-mail: e.symonowicz-ginter@plk-sa.pl

  Przeczytaj pełną wersję komunikatu   Relacja telewizji TTM  z przejazdu dziennikarzy i przedstawicieli PKP Polskie Linie Kolejowe po trasie Reda – Hel; 29 listopada 2011