Powrót

Stacja Zielona Góra zmienia się dla pasażerów

Wszystkie zaplanowane prace na stacji Zielona Góra prowadzone są zgodnie z planem. Podróżni już korzystają z nowego peronu 1A, który jest wydłużeniem peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Zapewnia on dodatkową obsługę pociągów. Trwają prace przy peronie nr 2, na którym już została wymieniona nawierzchnia. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi się czytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie i monitoring. Modernizacja wszystkich peronów zakończy się latem.

Pod koniec lutego br. rozpoczną się prace przy remoncie przejścia podziemnego między peronami nr 1 i nr 2. W tunelu pojawi się pochylnia dla rowerzystów oraz dwie windy, które ułatwią podróżowanie niepełnosprawnym i osobom z wózkami dziecięcymi. Większe poczucie bezpieczeństwa podróżnym zapewni monitoring. Dzięki temu Zielona Góra będzie miała taki standard, jaki PLK wprowadza na wszystkich stacjach.

W obrębie stacji w celu usprawnienia ruchu pociągów wyremontowano tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Na prowadzonej inwestycji zyskają nie tylko podróżujący pociągiem, ale i kierowcy, którzy już korzystają z nowej nawierzchni na przejeździe kolejowym przy ul. Zagłoby. 

Przebudowa stacji Zielona Góra prowadzona jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina - tzw. Nadodrzanki. Wykonawcą inwestycji jest firma ZUE S.A. z Krakowa. Prowadzone prace na stacji Zielona Góra to jedno z wielu przedsięwzięć w ramach prowadzonego przez PLK wielkiego programu inwestycyjnego obejmującego gruntowną modernizację infrastruktury w całym kraju. Jednym z jego najważniejszych elementów jest rozwój transportu kolejowego w wymiarze lokalnym i aglomeracyjnym.

Dzięki porozumieniu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i miasta Zielona Góra, modernizacja peronów na stacji to tylko jeden z elementów wspólnych inwestycji. Kolejnym będzie przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego, który obecnie stanowi „wąskie gardło” dla transportu autobusowego. Nowy obiekt będzie szerszy – co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla planów miasta, czyli budowy dużego centrum przesiadkowego w pobliżu dworca kolejowego i integrację systemu transportowego. Druga z inwestycji dotyczy przedłużenia tunelu o dodatkowe 25 metrów, aż do ulicy Towarowej. Dzięki tym pracom podróżni zyskają wygodne i komfortowe przejście pod torami, a mieszkańcy bezpieczny łącznik z drugą stroną miasta. Trzecia z inwestycji to budowa nowego, pełnego zadaszenia peronów. Pozwoli ono wygodnie i bezpiecznie przejść pasażerom z peronów i stacji do zaplanowanego przez miasto Centrum Przesiadkowego. Realizacja powyższych przedsięwzięć pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym. Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części Zielonej Góry. Przebudowa wiaduktu, przedłużenie tunelu i budowa zadaszenia rozpocznie się w 2017 roku. Łączny koszt wszystkich inwestycji wyniesie 22 mln zł.



Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 694 480 239