Powrót

Stacja Skarżysko-Kamienna zmienia się dla pasażerów kolei i mieszkańców miasta

widok z góry na prace budowlane na stacji Skarżysko-Kamienna fot. Krzysztof Dzidek

Na stacji Skarżysko-Kamienna wykonawca pracuje przy budowie konstrukcji przejścia podziemnego. Widać już konstrukcje schodów od strony budynku dworca oraz schodów i pochylni przy zejściu do przejścia od strony ul. Towarowej. Wykonawca sukcesywnie będzie prowadził wykopy pod kolejnymi torami. Roboty są realizowane przy utrzymanym ruchu pociągów.

Przejście podziemne na stacji w Skarżysku-Kamiennej będzie poprowadzone pod 14 torami. Zostanie wyposażone w windy i pochylnie. Ułatwi drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Mieszkańcy miasta zyskają wygodniejszą niż dotychczas komunikację z jednej na drugą stronę torów.

Nowe perony w budowie dla komfortu podróżujących koleją

W Skarżysku-Kamiennej postępują prace przy budowie nowego peronu nr 1 (przy budynku dworca). Na podwyższonym obiekcie, ułożono już część nowych płyt peronowych. Docelowo cały peron zyska nową nawierzchnię, ławki i gabloty z informacją o rozkładzie. Budowana jest nowa nastawnia, która zastąpi budynek dyżurnego zlokalizowany obecnie na peronie nr 2. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na przebudowę peronu nr 2. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. Rozpoczął się już demontaż starego peronu.

Dla podróżnych i mieszkańców podczas prac zapewniona jest bezpieczna komunikacja przez stację Skarżysko-Kamienna. Na peron 3 można dojść tymczasowym przejściem w poziomie szyn od budynku dworca. Komunikacja do ul. Towarowej prowadzi z wykorzystaniem pozostawionego fragmentu kładki.

Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wynosi 37,7 mln zł netto. Komplementarna inwestycja – rewitalizacja peronu nr 2 na stacji Skarżysko-Kamienna jest realizowana w ramach zadania „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” o wartości ok. 7 mln netto. Realizacja inwestycji na lata 2020-2022.


Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego.

Kontakt dla mediów:
Izabela Miernikiewicz
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 571 370 316