Powrót

Stacja Ostróda odzyskuje blask

Gdy w 1872 roku przez Ostródę przejechał pierwszy pociąg Kolei Wschodniopruskiej, nikt nie przypuszczał, że blisko 150 lat później to samo miejsce stanie się placem budowy jednej z najbardziej nowoczesnych stacji kolejowych regionu. Dziś stacja kolejowa w Ostródzie to symbol dynamicznych zmian i jednocześnie hołd dla jej wielowiekowej roli w kształtowaniu lokalnego krajobrazu.

W marcu tego roku modernizacja weszła w kolejny etap – przebudowana została połowa stacji z torami o nieparzystych numerach i prace przeniosły się na drugą część z torami parzystymi.

Obecnie szczególnie zaawansowane są roboty na dwukrawędziowym peronie 1, gdzie powstaje odwodnienie oraz nawierzchnia. Peron 1 jest usytuowany między torem 1 a 2. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy. Kontynuowane są prace przy drugiej krawędzi.

Dalej prowadzone są prace przy przejściu podziemnym, które docelowo pozwoli na sprawne poruszanie się między budynkiem dworca, a peronami i pozwoli bezpiecznie przedostać się między ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Wykonywane są kolejne elementy zbrojenia.

Modernizowany jest także most kolejowy nad rzeką Drwęcą. Wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego oraz montaż zbrojenia. Trwa też obróbka kamienia do okładzin. Dzięki temu ponownie wykorzystane będą stare elementy tworzące ściany mostu. Budowana jest nowa sieć trakcyjna i odwodnienie torów.

Jednym z najbardziej wyjątkowych i symbolicznych elementów tej inwestycji jest wykorzystanie starych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, zostały one przekształcone i będą ponownie wykorzystane jako zadaszenia dla rowerów.

Po zakończeniu inwestycji w sierpniu 2026 roku pasażerowie i mieszkańcy mogą liczyć na  perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i większe bezpieczeństwo.

Kontakt dla mediów:
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02