Powrót

Sprawniejsze podróże koleją przez Most Gdański

Zdjęcie do informacji prasowej - most Gdański

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przebudowę konstrukcji pod jednym z dwóch torów kolejowego Mostu Gdańskiego. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku.

- Przebudowa obiektów inżynieryjnych, m.in. takich jak Most Gdański otwiera możliwość tworzenia sprawnych połączeń w stolicy i aglomeracji. Znaczące efekty przyniosła już modernizacja warszawskiej linii obwodowej z przebudowanymi i nowymi przystankami. Oznacza to lepsze dojazdy mieszkańców do pracy i do szkoły. W Krajowym Programie Kolejowym jest wiele projektów, których efektem będzie lepsza i zintegrowania komunikacja w dużych miastach – powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Prace na Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawa Gdańska a przystankiem Warszawa ZOO będą polegały na kompleksowej wymianie dziewięciu przęseł stalowej konstrukcji o długości ponad 508 m. Wzmocnione zostaną fundamenty podpór. Wymienione tory i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po warszawskiej linii obwodowej. Po zakończeniu robót obiekt będzie dostosowany do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się przepustowość linii. Roboty zostały tak zaplanowane, że nie będą miały wpływu na kursowanie pociągów.

- Most Gdański jest ważnym ogniwem linii obwodowej. Za niespełna rok zapewni sprawniejsze podróże. Inwestycja za ponad 75 mln zł obejmuje kompleksową przebudowę przęseł pod jednym torem. Na przylegającej, równoległej konstrukcji, prace wykonano w 2016 r. – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W 2016 roku zakończono przebudowę młodszej, wybudowanej w latach 60-tych XX wieku, konstrukcji Mostu Gdańskiego. Jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.

Zadanie „Wykonanie robót budowlanych oraz opracowanie dokumentacji projektowej wraz z wykonaniem robót dla zabudowy koryta balastowego w torze nr 1 wraz z nawierzchnią kolejową na tłuczniu oraz robotami towarzyszącymi, związanymi z poprawą bezpieczeństwa na kolejowym Moście Gdańskim w Warszawie w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej – Prace na moście Gdańskim w Warszawie” jest realizowane ze środków budżetowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Intop Warszawa Sp. z o.o. oraz Mostostal Kielce S.A. Wartość umowy to 75 780 796,55 (netto)  zł. Inwestycja będzie wykonywana w terminie 9 miesięcy od podpisania.

           

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 694 480 239